M. Winterkorn už vlani oznámil, že chce do roku 2017 znížiť ročné náklady kľúčovej divízie vyrábajúcej autá s vlajkovou značkou VW o zhruba 5 miliárd eur. „V prípade ostatných značiek sú na ceste podobne ambiciózne programy,“ citoval Winterkorna server Automobilwoche.

Česká automobilka Škoda Auto vlani po správe o Winterkornovom úspornom pláne pre kľúčovú divíziu VW uviedla, že vyhodnocuje procesy a štruktúru v podniku a snaží sa nastaviť efektívnejšiu prevádzku.

Predaj koncernu VW vlani prvýkrát v histórii prekonal 10 miliónov vozidiel. VW je z hľadiska predaja najväčšou automobilkou v Európe a najneskôr do roku 2018 chce byť najväčšou automobilkou na svete.

Hospodárske výsledky za minulý rok VW ešte nezverejnil. V treťom štvrťroku vzrástol prevádzkový zisk koncernu o 16 percent na 3,23 miliardy eur. Medzi značky koncernu VW patrí popri Škode aj Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat.