Základné údaje


Trhový segment: stredná trieda

Svetová výstavná premiéra: 2001

Karoséria: päťdverová limuzína so stupňovitou zadnou časťou

Koncepcia motora: radový šestnásťventilový vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč

Zdvihový objem: 2 178 cm3

Maximálny výkon: 98 kW (133 k) pri 4 000 ot./min.

Maximálny krútiaci moment: 317 Nm pri 2 000 ot./min.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,2 s

Maximálna rýchlosť: 205 km/h

Priemerná spotreba: 6,4 l

Prevodovka: päťstupňová manuálna

Brzdy: vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu kotúčové

Závesy kolies: vpredu priečne ramená, pruženie adaptabilné hydraulické Hydractive III, pozdĺžne ramená, pruženie adabtabilné hydraulické Hydractive III

Rázvor: 2 750 mm

Rozmery karosérie: 4 618 x 1 770 x 1 476 mm

Pohotovostná hmotnosť: 1 485 kg

Povolená celková hmotnosť: 1 985 kg

Objem batožinového priestoru: 456/882 l

Základné prvky štandardnej výbavy: ABS + EBD, brzdový asistent, ESO + ASR, 6x airbag, pyrotechnické predpínače bezpečnostných pásov s obmedzovačom, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, automatická klimatizácia, elektricky ovládané okná, výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný volant, elektricky nastaviteľné predné sedadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, stierače s dažďovým senzorom, predné hmlovky, disky kolies z ľahkých zliatin, hi-fi audiosystém s CD prehrávačom...

Prvky príplatkovej výbavy: detektor podhustenia pneumatík, bedrová výstuha predných sedadiel, kožené čalúnenie, elektricky ovládané strešné okno, metalíza, audiosystém so zabudovaným telefónom, navigačný systém,

Cena (vrátane DPH): 1 199 900 Sk


Dizajn


Pontón výrazne klinovitého profilu sa odvíja od nizučkého čela. Smerom dozadu zužuje plochu bočného presklenia, aby vyústil na batožinovom priestore bez markantného zvýraznenia odtrhovej hrany. Veľké plochy karosárskych dielcov dôkladne ofúkané v aerodynamickom tuneli len decentne vystužujú prelisy na bokoch karosérie vo výške kľučiek a ďalšie dva na prednej kapote. Výsledkom je oku lahodiaci a zároveň nevtieravý súlad aerodynamicky čistých tvarov.




Interiér


Maximum pohodlia poskytujú dobre anatomicky tvarované predné sedadlá. Sú príjemne mäkké, no ich bočnice by mali byť predsa len menej poddajné. Sama palubná doska sa jej tvorcom mimoriadne vydarila z estetického hľadiska a ani ergonómii pracoviska vodiča niet čo vytknúť. Navyše, okrem štandardného prístrojového vybavenia nechýba ani teplomer motorového oleja a voltmeter. Počas nočných jázd vodič ocení funkciu Black panel. Po jej aktivovaní svieti len rýchlomer. Orientáciu v parametroch jazdy štandardne uľahčuje palubný počítač. Už štandardne montovaná automatická klimatizácia s osobitnou reguláciou pre ľavú a pravú polovicu interiéru prezrádza ambície tvorcov vozidla konkurovať aj modelom o triedu vyššie. Navyše Citroen C5 je jedným z mála automobilov strednej triedy, ktoré poskytujú dostatok miesta na zadných sedadlách pre trojicu pasažierov.


Jazdné vlastnosti


Vznetový agregát s maximálnym výkonom 98 kW (133 k) zachádza s robustným automobilom suverénne. V službách TRENDU na stovku akceleroval za rovných 10 sekúnd a pri maximálnej rýchlosti ručička rýchlomeru prekročila hranicu 210 km/h. Počas celého testu spotreboval v priemere 8,0 l/100 km, teda ešte o 0,5 l menej ako skôr testovaný vznetový dvojliter. Prízvukujeme, že C5 by sa hodila šesťstupňová prevodovka, potom by bola spotreba ešte nižšia.


Podvozok nového Citroena je mimoriadne komfortne odpružený - s "mäkším autom" sme sa pri TREND testoch ešte nestretli. Hydraulické pruženie dokáže kontrolovať vodičom zvolenú svetlú výšku bez ohľadu na zaťaženie vozidla. Pri maximálnom zdvihu (dá sa aplikovať do rýchlosti 10 km/h) Citroen zdolá aj väčšie terénne nerovnosti. Pohodu pri jazde na rozbitých cestách len sporadicky ruší hlučnejšia zadná náprava. V technických partiách sme vyskúšali aj športový podvozok, ktorý možno zvoliť spínačom na stredovom paneli. Auto sa menej nakláňalo a aj pri brzdení bolo pokojnejšie. Veľký rázvor udeľuje vozidlu veľmi dobrú smerovú stabilitu, na druhej strane C5 pri manévrovaní vyžaduje viac priestoru.


Hodnotenie


+výborná priestorová ponuka

+komfortný podvozok

+pružný, tichý a kultivovaný motor

+vysoká úroveň základnej výbavy


-hlučnejšia zadná náprava

-horšia obratnosť


FOTO - CITROEN