Premiéru absolvovala na moskovskom autosalóne. Niet sa čo čudovať. Aj druhá generácia francúzsko-tureckého lowcostu je určená najmä pre východnú a južnú Európu. Nedávno patrila aj na Slovensku k bestsellerom.

Zlaté časy má Thalia už dávno za sebou. Vietor z plachiet jej vzal rumunský koncernový súper – Dacia Logan. Možno nie nadlho.

Francúzi si dali totiž záležať, aby jej nástupkyňa oveľa jasnejšie deklarovala príslušnosť k rodine Renaultu. Nielen dizajnom, ale aj technikou.

Sedan sám pre seba

Možno prekvapí, že aj druhú generáciu Thalie opäť postavili na platforme starého Clia, známeho pod prívlastkom Clio Storia. Rázvor náprav 2 473 milimetrov ostal teda totožný.

Inak sa však zmenilo úplne všetko. Na karosérii ani v interiéri nenájdete jeden jediný pôvodný dielec. Do jej kriviek sa asi nikdy nezamilujete, no na prvý pohľad cítiť snahu urobiť z pôvodného „Clia s kufrom“ autonómny sedan s oveľa prirodzenejšími líniami.

Thalia preto podrástla do dĺžky o sedem centimetrov, kým jej výška je mierne zredukovaná. Tretie bočné okno zmäkčuje bočný profil a rozmerné predné i zadné svetlá jej dodávajú šmrnc modernosti.

Dva airbagy v sérii

Úplne prepracovaný je aj interiér. Palubná doska s dvojfarebným členením je obohatená efektnou lištou a moderným prístrojovým panelom s centrálne umiestneným displejom palubného počítača. Za príplatok je k dispozícii elektronická klimatizácia.

Celkove pôsobí interiér solídnejším dojmom a Renault tiež sľubuje vyšší akustický komfort. Päťčlenná posádka má opäť k dispozícii obrovský batožinový priestor s objemom 506 litrov, čo je len o štyri menej v porovnaní s prvou generáciou.

Na päťhviezdičkovú bezpečnosť Thalia asi nikdy nedosiahne, ale zato môže byť vybavená až štyrmi bezpečnostnými vankúšmi. V sérii nechýba ABS.

Nové motory

Pod kapotou je presne to, čím sa Thalia odlišuje od rumunských konkurentov. Na rozdiel od nich sa jej ušli moderné pohonné jednotky priamo z nového Clia či Mégane. Na výber sú dva benzínové 16-ventilové štvorvalce 1,2i (55 kW) a 1,4i (72 kW) alebo diesel 1,5 dCi s priamym vstrekovaním paliva v dvoch výkonových verziách (47 a 63 kW).

Jednou zo zbraní Thalie sa má preto stať ekonomická prevádzka. Renault tvrdí, že Thalia je vo svojom segmente najúspornejším modelom.

Silnejší diesel sa uspokojí priemerne so 4,3 litra nafty na sto kilometrov a slabší „benzín“ s 5,9 litra. Je to aj výsledkom zlepšenej aerodynamiky a snahy o čo najnižšiu hmotnosť. Základná verzia má len 904 kilogramov.

Podvozok bezo zmien

Podvozok Thalie s tlmičovými vzperami McPherson na prednej náprave a zadnou nápravou typu H je prevzatý z predchádzajúcej generácie, no je o niečo tuhší. Tak či tak si Thalia zachováva schopnosť vyrovnať sa s nekvalitnejšími vozovkami na trhoch, kde je určená.

Napokon, vidno to na väčšej svetlej výške, ktorá ju robí imúnnou voči obrubníkom a iným nástrahám ciest. Nový Renault Thalia bude schádzať z výrobných liniek tureckého závodu Renaultu v Burse.

Až 80 percent produkcie umiestni Renault v Rusku, Turecku, Rumunsku a Alžírsku. Na slovenský trh vstúpila Thalia tento mesiac. Základná verzia 1,2i Authentique s dvoma airbagmi a ABS stojí od 225 644 korún.

Foto - Renault