Dizajnovo ok
Netreba čakať žiadne zázraky. Tiguan stále vyzerá ako predtým, dve desiatky centimetrov navyše mu neuškodili. Možno práve naopak, oproti svojmu krátkemu súrodencovi je proporčne akýsi vyvážanejší a na veľkých 19-palcových kolesách už nevyzerá ako lego skladačka na steroidoch. A samozrejme, viac miesta nie je len o treťom rade sedadiel, objednať si ho nemusíte a dostanete obrovský kufor.
Je malou predzvesťou nového Touaregu, ktorý príde do predaja čoskoro.
Potom je tu interiér. Oproti základu dizajnovo nezmenený, Tiguan má všetky tie prehľadné a jednoduché prvky Volkswagenu, ktoré v identickom dizajne dostanete v Passate aj Golfe. I keď toto SUV k tomu pridáva jednu malú priehradku na strede palubnej dosky.
Aj posed za volantom je veľmi podobný osobnému autu, vôbec nedáva najavo, že by bol niečo viac. Pre niekoho sympatické, iný od SUV čaká viac arogancie voči okolitému svetu.
VW Tiguan Allspace Zdroj: TREND
Priestorovo prijateľné s „ale“
Pridaním ďalších dvoch sedadiel sa priestor vnútri prakticky nemenil. Stredný rad je posuvný, ale ani v najvzdialenejšej polohe sa nevyrovná Škode Kodiaq. Tvary palubnej dosky a stredového tunela privádzajú skôr obopínajúci pocit, než jaskynné objemy českého súrodenca.
A čo ten tretí rad? Slovo núdzový je veľmi správne. Na posúdenie som auto posunul kolegovi, ktorý na dovolenky vozí dve malé deti, ženu a svokru a reálne hľadá podobne stavané auto. Po naskladní všetkých dnu ako do konzervy sa to síce podarilo, ale o pohodlí nemôže byť reč.
VW Tiguan Allspace Zdroj: TREND
Úplne vzadu nie je Isofix, takže je otázne, aké dieťa sem usadiť. Ak má mať veľkú sedačku alebo vajíčko, stredný rad treba posunúť dopredu tak, že sa naň už nik nevojde. A ak má byť bez podsedáku, neuvidí zasa von. Nehovoriac o malom kufri, truhla na streche jenevyhnutná.
To má privádza k zamysleniu, pre koho sú vlastne sedemmiestne SUV stavané. Pre rodinu, ktorá chce pravidelne cestovať v pätici (z toho dve detské sedačky) to nebude. Niekto, kto raz za pár mesiacov prevezie svokru, neter alebo uja z jednej dediny do druhej, asi nebude chcieť oželieť obrovský kufor, keďže aj sklopené sedadlá z neho ukroja viac než stovku litrov. Nehovoriac o príplatku za Allspace.
V skratke – ak naozaj chcete sedemmiestne auto, kúpte si dodávku.
VW Tiguan Allspace Zdroj: TREND
Rodinné cestovanie
Mimo dlhšieho kufra je to dobre postavený Volkswagen s bohatou výbavou. Aj Tiguan dostal najväčší 9,2-palcový displej bez možnosti ovládať hlasitosť inak ako nešikovnými dotykovými tlačidlami alebo na volante. Pre mňa by to bol dôvod zvoliť menší a lacnejší systém. A ovládanie gestami sa nerovná tomu z BMW, kde možno nastaviť hlasitosť či odmietnuť hovor. Zapracuj, Volkswagen.
Okrem toho má auto výborný a prehľadný displej priamo pred vodičom, všetky asistenčné systémy a trochu veľkoryso nastavený adaptívny tempomat. V meste si necháva také veľké odstupy, až je nepoužiteľný. Ale na diaľnici a v mestskej kolóne, ktorá sa pomaly hýbe, ale nezastavuje, funguje na výbornú.
VW Tiguan Allspace Zdroj: TREND
Pohodu na palube tiež zvyšuje dostatok odkladacích priestorov či hladko radiaci sedemstupňový automat. Tiguan má aj príplatkové režimy, ktoré menia odozvu plynu, nastavenie prevodovky či podvozka. A tiež je schopný so svojou veľmi slušnou svetlou výškou 20 cm a pohonom všetkých kolies zdolať ďaleko lepší terén, než sa majitelia odvážia.
Testovaný kus má známy 150-koňový naftový koncernový dvojliter, ktorý sa v nižších rýchlostiach rozbieha dostatočne rýchlo, až na diaľnici trochu stráca. V ťažkom aute s hmotnosťou cez 1,7 tony nedokáže robiť až také zázraky so spotrebou, i keď dosiahnutých kombinovaných 7,7 litra na 100 kilometrov odráža jazdy v najväčších tohtoročných mrazoch s teplotou okolo -10 C. Takže niekoľko decilitrov nadol možno v priemere čakať.
VW Tiguan Allspace Zdroj: TREND
Verdikt
Tiguan Allspace je presne taký, ako som od neho čakal. Rovnaký ako predtým, len s dodatočným miestom v kufri. Dobre vybavený, tichý a komfortný. Kodiaq je o niečo priestrannejší, no nemá ten zvuk značky Volkswagen, za čo treba počítať s príplatkom. A jeho sedem miest veľký zmysel nedáva. Treba dodať, že úplne rovnako ako v prakticky všetkých 7-miestnych SUV. Takže ho berme ako proporčne zaujímavejší Tiguan s poriadnym kufrom.
Plusy | Mínusy |
bohatá výbava | tretí rad skutočne núdzový |
komfort na palube | |
prakticky postavené | |
VW Tiguan Allspace Zdroj: TREND
Technické údaje Volkswagen Tiguan Allspace | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 110 (150) |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 340 pri 1750-2000 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9,9 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 6,8/5,3/5,9 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Rozmery kufra - základ (l) | 700 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1775 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4701/1839/1674 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 27 360; tento kus 50 840 |