Čo môže byť na Superbe zaujímavé?
Hneď prvý pohľad. Je krikľavý, do podzemnej garáže kancelárskeho komplexu zapadne asi ako ťava. S karbónovými doplnkami. S týmto Superbom nemôžete nikomu tvrdiť, že to nebolo vaše auto zaparkované pred domom hriechu. Okrem výraznej farby má aj veľké disky, čierne krídlo, spätné zrkadlá a športovejšie nárazníky. Je to revolta voči zamestnaneckému pomeru.
A pokračuje to aj vnútri. Má veľké športové sedadlá so slušným bočným vedením a pekným čalúnením. Lišty imitujú karbón, ale v Škode mi akosi nevadí, že to je len plastová náhrada. Vyzerá to výborne a prvýkrát v Superbe vidím aj luxusne pôsobiace vnútorné spätné zrkadlo bez orámovania.
Škoda Superb Sportline Zdroj: Martin Rampáček
Ďalšou zmenou oproti ostatným modelom je samozrejme výbava, športovejší podvozok či doplnkovo zobraziteľné športové ukazovatele. Tento Superb stojí 40-tisíc eur a je to na ňom vidno. Dokonca by som ho preferoval pred doterajšou vrcholnou verziou Laurin&Klement.
Ako sa Sportline prejavuje na jazde?
Testovaná verzia má z pohľadu predajov relatívne ojedinelý 220-koňový benzínový dvojliter, ktorý svojim zapáleným ťahom prekvapí nejedného spolujazdca. Má svoj typický koncernový charakter, čiže ide výborne vo všetkých otáčkach.
Škoda Superb Sportline Zdroj: Martin Rampáček
K tomu pridáva buď ticho na palube alebo príjemný a v športovom režime umelo zosilnený rev. Dokáže byť aj úsporný a medzimesto jazdiť pod sedem litrov. Moja dlhodobá kombinovaná spotreba dosiahla 8,6 l/100 km, v čom sú samozrejme zahrnuté aj dynamickejšie jazdy. A mimoriadne teší veľká nádrž, ktorá prinesie dojazd aj vyše 700 km.
Je to aj zábavné v zákrutách?
Nuž, najmä v dňoch, kedy priemerná denná teplota nestúpne nad nulu, až tak nie. Tento konkrétny Superb má totiž pohon len predných kolies a nemá samosvorný diferenciál. Výsledkom je vo väčšine situácií márny boj trakčnej kontroly so svetom. K tomu, aby Sportline ukázal svoje jazdecké schopnosti, potrebuje sucho a teplo rovnako ako každá silná predokolka.
Škoda Superb Sportline Zdroj: Martin Rampáček
Podvozok je oproti ostatným Superbom tvrdší vo všetkých režimoch. Na Sporte natriasa, v komfortnom a normálnom móde je tak akurát. Oproti bežnejším modelom zmizlo to parníkové pohupovanie v Comforte. Ale niet sa čoho báť, stále ide o slušne komfortné auto napriek podvozku nižšiemu o 1,5 centimetra.
Mínusom tejto verzie je ale nepochopiteľne veľký rajd. Volant síce v ostrých zákrutách netreba prechytávať, ale v podzemnej garáži to budete preklínať. A kde trávi Superb viac času, na nákupoch alebo okresných cestách za mestom?
Škoda Superb Sportline Zdroj: Martin Rampáček
A čo zostalo zo starého dobrého Superbu?
Je to Škoda ako ju poznáme. Vnútri je more bezkompromisného priestoru, všetko je presne po ruke. Práve v takomto aute si uvedomujem praktickosť, keď si mám kam odložiť parkovaciu kartičku, mobil, fľaše aj drobné smeti. Všetko má svoje presne určené a vymyslené miesto. O obrovskom vyše 600-litrovom kufri ani nemá zmysel hovoriť.
Ku komfortu okrem tichého benzínového motora prispieva bohatá výbava. S výnimkou cúvacej kamery či otvárania kufra kopnutím zahŕňa všetko, čo si možno priať. Šesťstupňový hladký automat (i keď start-stop by mohol byť jemnejší), veľký 8-palcový dotykový displej, kde je radosťou spárovať si telefón alebo hudbu. Výkonná hudobná sústava Canton tiež hrá na výbornú v tejto cenovej kategórii.
Škoda Superb Sportline Zdroj: Martin Rampáček
A za čo určite odporúčam priplatiť sú adaptívne bi-xenónové svetlá zhasínajúce svetelné segmenty. Fungujú spoľahlivo a na diaľnici už nie je rozsvietená diaľkovo ľavá strana, ale len pravá a časť priamo pred autom. Znamená to, že neoslepujete kamionistov oproti, ktorých svetlá sú na úrovni zvodidiel, a tak ich systém nezaregistruje, ale hlava nad zvodidlami.
Verdikt
Škoda Superb Sportline je najlepšia z radu. Dizajnom, jazdnými vlastnosťami, výnimočným pocitom za volantom. Ak si ju objednáte ako štvorkolku a naučíte sa žiť s veľkým rajdom, budete mať najlepšie firemné auto. A v tejto farbe je to ako vyzliecť si ten staromódny sveter od babičky.
Plusy | Mínusy |
dizajnové a športové doplnky | veľký rajd |
veľkorysý vnútorný priestor | odporúčame so 4x4 |
ergonómia interiéru | |
bohatá výbava | |
ticho a záťah motora | |
stále komfortné |
Škoda Superb Sportline Zdroj: Martin Rampáček
Technické údaje Škoda Superb Sportline 2.0 TSI | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 162 (220) pri 4500-6200 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 350 pri 1500-4400 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 7 |
Spotreba - mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) | 7,8/5,3/6,2 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | 9,09 |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 625/1760 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1505 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4861/1864/1468 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 22 680; tento kus 40 680 |