Napratali sme sa
Ako sa ale po pár minútach nadávok a dobitých rúk ukazuje, je to ďaleko menší problém, než by sa mohlo zdať. Stačí maximálne využiť veľký priestor pod podlahou, bočnú schránku a zmieriť sa s uložením batožiny až po strop. Vďaka jednoduchému hranatému tvaru, to ide vcelku jednoducho, akoby som všetky tie kufre ukladal do veľkej poličky.
Zopár kúskov ostáva pod nohami cestujúcich, ale v takto bohato priestrannom interiéri to nie je veľký problém. Trochu sa sťažuje len cestujúci vzadu v strede, čo ale pri 650-kilometrovej ceste nie je nič prekvapujúce. Na všetkých čaká jednoducho riešený tmavý interiér ozvláštnený len najväčším displejom navigačného systému či brúsenou kožou na sedadlách.
Škoda Superb Combi 4x4 TDI
V rámci príplatkovej výbavy by sme prijali odvetrávanie sedadiel, keďže vonkajšia teplota miestami presahuje 34 stupňov. Dá sa ale objednať. Inak tu nechýba nič, vnútri je množstvo odkladacích zásuviek a priestorov, na zadných dverách sú šikovné vysúvacie roletky. Držiak na tablet kvôli sledovaniu rozprávok príde vhod, len by mohol akceptovať aj väčšiu než len 7-palcovú obrazovku.
Úsporná jazda
Cesta na talianske pláže beží pohodlne aj vďaka adaptívnemu podvozku. I keď ťažké plne naložené auto sa v komfortnom režime pohojdáva ešte viac ako zvyčajne. Prejazd spomaľovača znamená najprv vzdialenú ranu a potom húpanie, pôsobí to trochu umelo. Podvozok Superbu ale dnes ponúka pohodlie tých najlepších.
Škoda Superb Combi 4x4 TDI
Motor by mohol byť odhlučnený lepšie, najmä po štarte, taktiež systém start-stop reaguje akosi pomaly. Pri dlhšej jazde rýchlosťami, na ktoré premávka na slovinských diaľniciach priam vyzýva je to ale plne v poriadku. V kolónach v Taliansku hojne využívam aj spoľahlivý radarový tempomat.
Odozva na plyn by ale mohla byť citlivejšia, rýchle zaradenie sa do kruhového objazdu znamená trhnutie celým autom, keďže treba na plyn až príliš pritlačiť. Automat radí hladko.
Škoda Superb Combi 4x4 TDI
Veľmi príjemným prekvapením je dosiahnutá spotreba, celkových 6,4 litra na 100 km. Pri aute zaťaženom tak 400 kg cestujúcich a batožiny, navyše celú 1300-kilometrovú jazdu na hornej hranici diaľničných limitov. Superb patrí jednoznačne medzi najúspornejšie autá triedy, ak nie rovno na vrchol, čo potvrdila aj minuloročná dlhá previerka do nemeckého Frankfurtu.
Ak sa pýtate na jazdné zážitky, Superb ich veľa neponúkne, ale to nie je ani jeho ambícia. Nechce sa pretekať na okruhoch, ani absolvovať šprinty, a už vôbec nie v naftovej verzii. Na druhej strane – stále je tu výborný najsilnejší benzínový motor.
Škoda Superb Combi 4x4 TDI
Verdikt
Už pri viacerých testoch a prvých jazdách Superbu to padlo: vlajkovej lodi Škody nie je čo vážne vyčítať. Možno mohla mať hodnotnejší interiér alebo sprostredkovať vodičovi nejaké emócie. Ale ako rodinné či služobné bude verne slúžiť a počúvať. Možno ho nebudete milovať ako svojho psa, ale jeho vernosť a plnenie príkazov je na podobnej úrovni.
Plusy | Mínusy |
vnútorný priestor | hluk motora pri štarte |
praktické riešenia | odozva na plyn |
výborná spotreba | fádny interiér |
tvar a objem kufra | |
pohodlná jazda |
Škoda Superb Combi 4x4 TDI
Technické údaje Škoda Superb Combi 4x4 TDI | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 140 (190) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 400 pri 1750 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 8 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 4,9/3,7/4,1 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | 6.72 |
Objem kufra - základ (l) | 660 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1430 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4861/1864/1468 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 23 440; tento kus 39 089 |