Nebude to nezaujatý test. Mám objednaný vlastný Kodiaq, pre ktorý som sa rozhodol po dlhšom zvažovaní iných rodinných áut na trhu. Takže na Sportline pozerám trochu inak. Viac ma zaujíma jeho odlišnosť oproti iným verziám, ktoré sme aj na týchto stránkach už testovali. Či 20-palcové kolesá nezničili komfort alebo športové doplnky nie sú len naoko.
Na pohľad rozdielny
Sportline prezradia menšie i väčšie detaily. Čierna maska, čierne kryty spätných zrkadiel, minimum chrómových doplnkov. Vo farbe sú plastové plochy v spodnej časti karosérie a pribudli dva náznaky výfukov. Spolu s veľkými kolesami sa Kodiaq opticky znížil, ale stále je dostatočne majestátny.
V interiéri možno nájsť plastovo karbónový dekor, športový volant i tmavý strop. Veľký dojem robia masívne športové sedadlá, za ktoré by sa nehanbilo nejedno športové BMW. A samozrejme je tu najvyššia výbava, čiže 9,2-palcový displej, všetky bezpečnostné systémy, adaptívny tempomat aj nastaviteľný podvozok.
Kodiaq získal ako prvá Škoda aj full LED svetlá s automatickými diaľkovými. Tie sa zapínajú alebo vypínajú automaticky. ktoré v noci zhasínajú segmenty podobne ako to poznáme z prémiových značiek. Volkswagen dovolil východným susedom prevziať prakticky všetky dostupné technológie.
Škoda Kodiaq Sportline Zdroj: TREND
Ako to jazdí
Sportline s benzínovým motorom pôsobí prekvapivo ľahko. Z nízkych rýchlostí sa rozbieha ochotnejšie ako diesel a jeho 180 koní je tak akurát, i keď 50 navyše by som nepohrdol.
Launch control aktivovaný pár pohybmi vyrobí dojem okruhových parametrov. Kde už ale výkon a krútiaci moment na najsilnejšiu naftu nestíhajú, sú vyššie rýchlosti. Vtedy cítiť, že by sa hodilo viac. Zato jazdné režimy podvozka sa od seba výrazne odlišujú a na komfortnom sa Škoda len zľahka pohupuje. Našťastie menej výrazne než Superb.
Škoda Kodiaq Sportline Zdroj: TREND
A veľmi sa nenudím ani v týchto striedavo zasnežených a mokrých zákrutách. Kodiaq nejazdí bokom, ale drží stopu a pri najtvrdšom nastavení podvozku pripomína tvrdé športové auto, až je to neprirodzené. Nie je to zážitok, ktorý by ma primäl sa otočiť a ísť znova, ale rýchla jazda nie je ani utrpením, ako to často u SUV býva. Aj raňajky túto cestu prežili.
Dlhodobá kombinovaná spotreba kultivovaného benzínu dosiahla 9 litrov na 100 kilometrov, takže v konečnom zúčtovaní to oproti nafte nie je žiadna tragédia.
Škoda Kodiaq Sportline Zdroj: TREND
A čo praktická stránka
Z hľadiska praktickosti považujem Kodiaq za najlepšie SUV na trhu. Je priestranné v kabíne, v päťmiestnom usporiadaní má 720 litrový kufor so sieťkami, háčikmi a šikovným štvorcovým tvarom. K tomu plno odkladacích priestorov, či dobre známu ochranu krajov dverí výsuvnými plastovými lištami. Ktoré mimochodom trochu sťažujú zatváranie dverí svojim odporom.
V prvom rade je táto Škoda o komforte na dlhých cestách. Všetko je na svojom mieste, infotainment a jeho ovládanie funguje presne ako očakávam. Detaily ako sú dáždniky v predných dverách, keď vonku prší a vy ste si z domu žiadny nezobrali či možnosť otvoriť fľašu jednou rukou (vďaka tvaru odkladacieho priestoru) to len korunujú.
Rovnako tak ostrekovač cúvacej kamery. Ako vyzeralo po 800 kilometroch auto je vidno na fotografiách, ale pohľad z kamery bol stále jasný a čistý.
Škoda Kodiaq Sportline Zdroj: TREND
Verdikt
Kodiaq Sportline je dnes najdrahšia verzia. Nečakajte športovanie alebo okruhové výkony, skôr maximalistickú výbavu vrátane fotogenických sedadiel či vonkajšie doplnky, ktoré umožnia sa odlíšiť od pribúdajúcich počtov tejto Škody na cestách. Z hľadiska praktickosti ale nestratila žiadny bod. Je ako dlhoročný partner, robí všetko do bodky tak, ako očakávate.
Plusy | Mínusy |
praktická stránka | športové skôr doplnkami než jazdnými vlastnosťami |
slušné výkony | |
fotogenické sedadlá | |
bohatá výbava |
Škoda Kodiaq Sportline Zdroj: TREND
Technické údaje Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 132 (180) pri 3900-6000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 320 pri 1400-3940 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 8 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 9,1/6,4/7,4 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Rozmery kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 720/2065 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1695 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4697/1882/1676 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 22 550; tento kus cca 43 700 |