Rýchlik cez krajinu
Na Slovensku asi nie je lepšia previerka ako zobrať auto na otočku z Bratislavy do Košíc. Do veľkého kombíka nastupujeme štyria dospelí a skoro ráno vyrážame južnou trasou na východ Slovenska hodnotiť novostavby v rámci seriálu Rande s realitou.
Úvodné dojmy sú pozitívne, interiér je dostatočne priestranný vpredu aj vzadu, do rozmerného kufra sa tých zopár drobností vojde hravo. Materiály i vypracovanie pôsobí na pohľad dobre, i keď niektoré detaily, ako sú ovládače klimatizácie by mohli byť spracované lepšie.
Renault Talisman Estate Zdroj: Ivan Fleischer
Takisto by sa žiadalo viac tlačidiel a menej spoliehania sa na dotykovú obrazovku. Ale spolucestujúci sa na nič nesťažujú a cesta ubieha v komfortnom režime rýchlo.
Vďaka prepínaču jazdných módov na R1ke okolo Žarnovice využívam aj Sport. Podvozok i riadenie stvrdnú a Talisman sa drží na ceste aj v situácii, keď do ostrých zákrut vôbec nebrzdím.
Výrazne pomáha natáčanie zadných kolies, v nižšej rýchlosti sa otáčajú opačne ako predné, čo takmer päťmetrovému autu dáva lepšie manévrovacie schopnosti, vo vyššej zasa rovnakým smerom. Stabilita auta je lepšia práve v dlhých tiahlych zákrutách. Naftové kombi sa správa ako športový sedan.
Renault Talisman Estate Zdroj: Ivan Fleischer
Pohodová jazda
Na južnej trase okolo Rimavskej Soboty a okolia je jazda v Talismane pohodlná. Na palube je ticho vo všetkých rýchlostiach a pruženie je komfortné, na niektorých nerovnostiach až plavné. Renault je pohodlnejší a pri nižších rýchlostiach tichší ako Volkswagen Passat, vrátane vrcholnej verzie Alltrack.
Pomáha aj maximálna výbava verzie Initiale Paris vrátane full LED svetiel. I keď, tam kde konkurencia ponúka zhasínanie segmentov diaľkových svetiel, Talisman ich rozsvieti alebo zhasne celé. Stále lepšie ako bez tohto systému, ale ak chce konkurovať najlepším, treba systém vylepšiť.
Renault Talisman Estate Zdroj: Ivan Fleischer
Rovnaké platí aj o motorizácii a dojazde. Malá naftová 1,6-ka je síce papierovo dostatočne silná a dokáže na diaľnici rozhýbať aj plné auto so štyrmi ľuďmi, niektoré prebiehania by ale boli jednoduchšie so silnejším motorom.
V tejto triede slabší je aj dojazd okolo 600 km na nádrž. Kombinovaná spotreba pri južnej trase smerom tam a severnej po nových úsekoch diaľnici smerom späť, dosiahla 6,8 litra na 100 kilometrov. Pritom nedávno testovaný benzínový model na porovnateľnej trase spotreboval len 7,1 l/100 km.
Renault Talisman Estate Zdroj: Ivan Fleischer
Verdikt
Renault Talisman je svojím zjavom niečím úplne čerstvým vo svete manažérskych áut. Ponúka bohatú výbavu, výbornú jazdu vďaka 4Control i priestranný a pohodlný interiér. Klamal by som síce tvrdením, že po 800 km za deň sme z auta vystúpili oddýchnutí, ale nie sme ani dolámaní.
Na najlepších Talismanu ešte niečo chýba, ale sú to len drobnosti, ktoré môže zľahka vyriešiť facelift.
Plusy | Mínusy |
komfortný podvozok | spracovanie niektorých detaiov |
vnútorný priestor | malá nádrž |
bohatá výbava | absencia väčšieho motora |
veľký a praktický kufor | |
jazdné vlastnosti |
Renault Talisman Estate Zdroj: Ivan Fleischer
Technické údaje Renault Talisman Grandtour dCi 160 EDC | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,6 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 118 (160) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 380 pri 1750 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9.6 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 5/4,2/4,5 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 572/1681 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1615 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4865/2081/1465 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 24 490; tento kus 39 310 |