Japonský pôvod
Nemá to ľahké. Jeho dizajn je jednoznačný moderný Renault s divoko tvarovanými detailmi predných svetiel a zadnými spojenými takmer do jednej čiary. Obzerajú sa za ním mnohí, je to výrazný zjav, na ceste pôsobí majestátne. A interiér? Tiež čistý moderný Renault, čo znamená funkčný a pekný dizajn.
Koleos je ale pôvodom Nissan X-Trail, od ktorého prebral základ. Jeho základ je teda pre odlišnú cieľovku ako sú kupujúci Francúzov, viac než dizajn si cenia individualitu, techniku a v ich mene sú ochotní aj niečo prepáčiť. Ale ja Renaultu nechcem prepáčiť typicky japonské riešenia. A tam začína problém príbehu Koleos.
Renault Koleos Zdroj: TREND
Očakávam európsky prístup. Namiesto toho má Renault nemožné otváranie okien, z ktorých len vodičove sa pri silnejšom stlačení otvorí na doraz. Bezkľúčové otváranie dverí nemá senzor pri priblížení ruky, ale je tam gombík. Keď otvorím samostatne kufor pri vyberaní drobností na dovolenke, musím ešte obehnúť auto a zamknúť dvere. S plnými rukami nič moc. Áno, detaily, ale tie tvoria celkový dojem.
Jazdí sebaisto, len tá prevodovka
Na druhej strane stabilita a pokoj tohto SUV pri nelegálnych rýchlostiach je obdivuhodná a sebaistá, ako by som na takú veľkú stavbu ani nepovedal. Zároveň je dostatočne komfortné, i keď nie vyslovene francúzsky plavné.
Renault Koleos Zdroj: TREND
Pri štarte je ale dvojlitrový diesel hlučnejší ako sa na Renault patrí a dlhodobá kombinovaná spotreba dosiahla privysokých 8,7 litra na 100 kilometrov. Jeho výkony najmä pri plne naloženom aute sú trochu letargické, za čo zrejme vďačí automatickej prevodovke typu CVT, ktorá navyše pri rozbehu drží vysoké otáčky a je prosto hlučná. Ale dynamika je na rodinné SUV v pohode, nenechajte sa zmiasť.
Potom je tu kufor, ktorého 500 litrov je na úrovni Hondy Civic.
Renault Koleos Zdroj: TREND
Schopná štvorkolka
Viem, vyzerá to na samé negatíva, ale samozrejme to nie je len tak. Interiér je priestranný a odkladacích priestorov je plné auto. Navyše má ten typický dnešný Renault dizajn. Otvorenie a zatvorenie piatych dverí kopnutím pod nárazník funguje spoľahlivo a pri nakladaní zimného vybavenia pre celú rodinu to oceňujem.
Tiež moderné systémy fungujú dobre a 8,7-palcový dotykový displej po nejakom zžití sa taktiež. Palubné prístroje sú z displejov, interiér dopĺňajú jemné podsvietenia, za komfortné sedadlá a hudbu Bose by som sa nehanbil ani doma v obývačke. Je to typické Renault miesto pre život. A má full LED svetlá, ktoré svietia doďaleka, i keď automaticky nezhasínajú segmenty, len celkové diaľkové.
Renault Koleos Zdroj: TREND
Kde ešte Koleos príjemne prekvapil, sú schopnosti pohonu 4x4. Možno ho zapnúť jednoduchým tlačidlom do automatického alebo uzamknutého režimu. Šplhal som sa s ním do čerstvo zasnežených kopcov v okolí Donoval a ani raz nesklamal. Dokonca ani zastavenie uprostred prudkého stúpania smerom k starému vleku na bielej a pod snehom premočenej lúke ho nezastavilo. Tu konečne vidno prínos spojenia s X-Trailom, schopným offroadom.
Verdikt
Renault Koleos priniesol rozporuplné dojmy. Na jednej strane priestranný a vybavený známymi prvkami francúzskej značky. Zvonku i zvnútra je to na pohľad nezameniteľný moderný Renault, a treba povedať, že im dnes ide karta. A to aj pri vytvorení dojmu trvácnosti.
Renault Koleos Zdroj: TREND
Ale pod vydareným povrchom čaká Nissan. Keby poskytol len schopný pohon všetkých kolies a punc japonskej spoľahlivosti, super. Ale akoby si v Renaulte vyberali diely z koncernovej poličky po nočnom žúre s prižmúrenými očami. Čakal som spojenie toho najlepšieho od oboch, akýsi „Talisman SUV“, ale Renault mal zjavne odlišný pohľad na vec.
Plusy | Mínusy |
vnútorný priestor | vysoká spotreba |
stabilita pri vysokých rýchlostiach | hlučnejší pri rozbiehaní |
dobré terénne schopnosti | veľa prevzatých neideálnych riešení |
Renault Koleos Zdroj: TREND
Technické údaje Renault Koleos Initiale Paris dCi 175 4x4 | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 128 (175) pri 3750 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 380 pri 2000 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9,6 |
Spotreba - mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) | 6,1/5,7/5,8 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ (l) | 498 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1822 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4673/2063/1678 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 26 490; tento kus 38 760 |