Prečo toľko vzruchu?
Insignia si odjakživa žije svojim vlastným životom. Kedysi ešte ako Vectra bola niekde v úzadí klasickej ponuky strednej triedy. Passat chceli všetci, k Fordu Mondeo porovnávali jazdné vlastnosti konkurencie, v Superbe sa dalo ľahko stratiť, Francúzi zasa zbierali body za komfort. Opel tu bol a zároveň nebol.
A čo teraz, mám ho konečne ozaj chcieť?
Novinka je subjektívne nadizajnovaná výborne. Možno jej z niektorých uhlov chýba chlapskosť, zato má čisté dlhé línie, aj naživo vyzerá elegantne a na nič iné sa nepodobá. A vnútri je navrhnutá dostatočne konzervatívne, aby bolo všetko jasné a poruke, ale za to dostatočne moderne na to, aby nepôsobila zastarane.
Opel Insignia ST Zdroj: TREND
Očakávam displeje a plno gombíkov.
Aj sa dočkáš, stredový displej síce logikou ovládania nedosahuje Volkswagen, ale naučiť sa s ním pracovať je otázkou pár desiatok kilometrov. Jeho grafika je kvalitná a displej čaká aj namiesto palubných prístrojov. Len údajov je trochu priveľa, napríklad počet voltov akumulátora či teplotu oleja v rodinnom aute ozaj nepotrebujem. Skôr by som prijal viac prehľadnosti. Inak je ale všetko v interiéri dostupné a teší ma plno odkladacích priestorov.
Je tu aj dostatok miesta?
Insignia je široká a priestor pre nohy vzadu je podobný Superbu. Z hľadiska priestrannosti patrí Opel s ľahkosťou medzi konkurenciu, kde sa už dosahujú rozmery podobné štátnickým limuzínam spred pár rokov. Aj kvalita spracovania, sedadiel a vôbec všetkého, čoho sa dotknem je veľmi slušná.
Opel Insignia ST Zdroj: TREND
Zbalí sa do kufra celá rodina?
Áno, mám to overené. S papierovým objemom 560 litrov to nie je rekordér, ale jednoduchý hranatý tvar pomáha a tiež poteší otváranie veka kufra nohou či každé zadné sedadlo sklápateľné jednotlivo. A to je skutočne rarita v tejto triede, takže z hľadiska rodinných potrieb na výbornú.
Bude zábava s tým jazdiť?
Testovaný kus má pohon predných kolies a adaptívny podvozok. Jazdiť s ním na mierne namrznutých bočných cestách okolo Liptova je v športovom režime nie vyslovene zábava, ale sebaisté predstavenie a v komfortom zasa príjemné pohupovanie sa so spolucestujúcimi. Insignia ST je v rámci triedy naladená viac do pohodlia než napríklad VW Passat.
Opel Insignia ST Zdroj: TREND
A čo výbava?
Mimoriadne bohatá. Okrem spomínaných displejov samozrejme monitorovanie mŕtveho uhla či sledovanie jazdných pruhov. Do toho cúvacia kamera s výborným rozlíšením, adaptívne LED svetlá zhasínajúce v noci segmenty, a tým výrazne uľahčujúce dlhé cesty. Tiež stopercentne fungujúce otváranie kufra nohou. Okrem toho kvalitný head up displej premietajúce priamo na čelné sklo, žiadna lacná atrapa s vysúvacím sa sklíčkom.
A navyše napríklad aj ešte zďaleka nedokončený diaľničný obchvat Ružomberka v mape, na ktorý ma navigácia vytrvalo posielala. Opel asi vie niečo, čo my ešte ani len netušíme.
Malo to slušnú spotrebu?
Dlhodobo som jazdil za 7,6 litra na 100 kilometrov, čo síce nie je katastrofálne číslo, ale o liter menej by bodlo, aby sa Insignia dotiahla konkurencii z koncernu. Inak je ale 170 naftových koní tohto kusu dostatočne svižných a výborne odhlučnených.
Opel Insignia ST Zdroj: TREND
Z tohto mi novinka od Oplu vychádza vcelku pozitívne.
Určite áno, veď len základné parametre: Výbava – výborná, pohodlie – výborné, jazdecky – nie extra zábavné, ale fajn. Priestor tiež na jednotku a cenová politika ho len ďalej favorizuje. Napriek tomu ich ale na cestách neuvidíme toľko, koľko pozornosti by si nová Insignia zaslúžila. Možno je to „zvukom“ značky, ale je to škoda.
Plusy | Mínusy |
vnútorný priestor | neprehľadné palubné prístroje |
bohato vybavené | |
pomer cena/výkon | |
praktický kufor |
Opel Insignia ST Zdroj: TREND
Technické údaje Opel Insignia ST | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 125 (170) pri 3750 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 400 pri 1750-2000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9,9 |
Spotreba - kombinovaná (l/100 km) | 5,3 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Rozmery kufra - základ (l) | 560/1665 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1558 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4986/1863/1500 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 24 990; tento kus 36 235 |