Na tie moje si neberiem najväčšiu novinku. Minuloročný model už má niečo za sebou, ale naháčová stavba bez ochranných štítov, stredná trieda bez trakčnej kontroly a rôznych elektrických pomôcok spolu s akurátnym výkonom 68 koní urobí akurátnu radosť. Aby som sa pripravil na sezónu, ale zároveň sa ani na chvíľu nenudil.

A je to pre Kawasaki dôležitý model. Z650 vyzerá sama osebe dostatočne veľká, pokiaľ nie je v blízkosti väčší stroj. Má hrany a tvary do Z, dvojvalec tešiaci sa z otáčok a trochu tvrdší podvozok. Rovnako ako konkurenti v tejto kategórii nemá antihoppingovú spojku a podobné život uľahčujúce vymoženosti. Posed je so sedadlom vo výške 790 mm nízky, riadidlá sú akurát blízko, len zrkadlá by sa nemuseli toľko triasť pri jazde. Na začiatok ideál.

Kawasaki Z650 MYY2017 Zdroj: TREND

Základné pravidlá

Kde inde sa ísť rozjazdiť ako na Záhorie. Zakrútené cesty okolo Rohožníka, Plaveckého Podhradia až smerom na Brezovú pod Bradlom ukazujú všetky nástrahy po zime. Sem-tam sú na ceste zvyšky štrku, v tmavých úsekoch pod stromami je cesta stále mokrá, nehovoriac o jej teplote, napriek prvému slnku stále blízku možno piatim stupňom.

Prvou dôležitou radou na úvod sezóny preto je: ešte o kus pozornejšie sledovať cestu a jej povrch, na ktorom sa objavujú nečakané nánosy či diery.

Kawasaki Z650 MYY2017 Zdroj: TREND

Aj okolité autá robia na ceste o čosi väčšie prekážky ako zvyčajne. Šoféri na nás ešte nie sú zvyknutí, a hoci stretávam zopár nadšencov motorkárov, stále je to len zlomok z tých, ktorým kývam na pozdrav na týchto cestách uprostred leta.

Druhou radou je: vodiči na motorkárov zabudli. Treba byť ostražitejší, viac sledovať spätné zrkadlá, skôr vyhadzovať smerovky, byť skutočne presvedčení, že môžem predbehnúť tieto autá naraz a nikto z nich mi do cesty neskočí.

Kawasaki Z650 MYY2017 Zdroj: TREND

A keď po hodine vysadám na krátku foto pauzu so skrehnutými rukami napriek najteplejším rukaviciam, aké doma mám, je mi jasné, že ešte nie je leto. Naháčová stavba Z650ky to síce ešte viac než nejaké cestovné enduro potvrdzuje, ale pri jazde mimo mesto je stále poriadna zima, priam lákajúca na nachladnutie.

Preto netreba zabúdať na poriadne oblečenie, ako aj nepremokavú zásobu so sebou.

Kawasaki Z650 MYY2017 Zdroj: TREND

V neposlednom rade je to samotná jazda. Prvé desiatky kilometrov sa cítim trochu nesvoj, predsa len je zima dlhá pauza. Klopenie aj brzdenie sú neistejšie, aj s prihliadnutím na otázny stav a priľnavosť asfaltu. Nejde mi všetko tak automaticky ako to bolo na jeseň. Ešte viac ako inokedy platí – pomaly do zákruty, rýchlo von. Našťastie, malé Kawasaki robí všetko pre dobrý pocit z jazdy, je obratná, hravá a ľahká. A spojka bez antihoppingu núti sústrediť sa na radenie a rýchlo dohnať zabudnuté.

Nezabúdajte, že motorka nie je auto a treba sa s ňou opäť raz zblížiť, pripomenúť si ako brzdí, ako sa rozbieha, v akých otáčkach sa naplno rozgúľa a začne vyhadzovať zo sedadla. Sezóna bude dlhá a nechceme sa predsa rozsekať hneď na začiatku.

Kawasaki Z650 MYY2017 Zdroj: TREND

A samozrejme, dôležitá je dôsledná príprava motorky na sezónu, kontrola bŕzd, reťaze, pneumatík, podvozku, a tak ďalej.

Verdikt

Kawasaki Z650 je príjemný štart do sezóny i pre niekoho, kto nepotrebuje najväčšie výkony. Už pri prvých jarných stovkách kilometrov sa ju nebojím poriadne prehnať bez toho, aby ma vydesila. Pritom má dostatok sily na predbiehanie či držanie svižného tempa s litrovými strojmi (overené). Pravda, len treba viac podraďovať. Malá 650 je skôr surová než kultivovaná a k jej povahe sa to skutočne hodí

Plusy Mínusy
nízke sedlo, obratná stavba roztrasený obraz v spätných zrkadlách
hravý naháč menej výrazný zvuk
jazdné vlastnosti

Technické údaje Kawasaki Z650
Parameter Hodnota
Motor 649 ccm
Výkon (kW (k) pri ot/min) 50 (68) pri 8000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 66 pri 6500
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) n
Spotreba (l/100 km) 4,2
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem palivovej nádrže (l) 15
Pohotovostná hmotnosť (kg) 187
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 2055/775/1080
Cena (eur s DPH) od 6 695