Ak seriózny superšport označujú fanúšikovia motoriek ako jogurt, Ninja 400 je taký pribináčik. S vodičským preukazom A2 navyše dostupný aj mladým, ktorí ho budú zbožňovať rovnako ako vaše deti ten čokoládový alebo vanilkový. Z malého objemu dáva 45 koní s trochu nudným zvukom pri nízkych otáčkach, ale nasrdeným v tých vysokých.
A že sa hýbem vo vysokých. Aby Ninja stíhala serióznejším strojom, je potrebné ju točiť až niekde do dvojciferných čísel. Až tam má tú svoju radosť a až vtedy chápem, ako mohol niekto na testovanom kuse zodrať bočnice až na takéto hrany. Ani za stovky kilometrov som nezošúchal zvyšky pneumatík z pobytu tohto stroja na okruhu.
Kawasaki Ninja 400 Zdroj: TREND
Skutočne, keď sa 400ka rozgúľa a vďaka pomerne krátko naladenej prevodovke ju tam udržím, nebojí sa ani silnejších strojov. V stredných otáčkach nemá zďaleka ten chod dospelého „litra“, ale to od nej ani nik nemôže čakať. Bežná premávka jej tak či onak problém nerobí, len treba radšej na predbiehanie myslieť viac vopred.
A to je na nej to zaujímavé. Aby som z nej dostal maximum, musím dolovať hlbšie a hlbšie v jej vnútri. Sústrediť sa na správne zaradenú rýchlosť, otáčky a používať čo najmenej bŕzd. Asi ako malý hot hatch medzi autami.
Kawasaki Ninja 400 Zdroj: TREND
Je nesmierne obratná. Motorka s váhou niekde pod 170 kilogramov a športovým posedom s riadidlami ohnutými dozadu a pomerne nízko si stačí na klopenie len pomyslieť. Je zábava sa s ňou hrať, a to či som niekde v zákrutách ešte v meste alebo na neďalekom priesmyku. Aj malý, skôr motokárový okruh musí byť pre Ninju hotovým rajom.
Menším výkonom sú prispôsobené aj menšie brzdy a absencia trakčnej kontroly, na druhej strane je v cene antihopingová spojka. A to je v tejto kategórii veľká výnimka, ktorá umožní o niečo menej stresujúci život pri dobrzďovaní do ostrých zákrut. Postará sa o to, aby pri podradení neprekĺzlo zadné koleso.
Kawasaki Ninja 400 Zdroj: TREND
Poteší aj kvalitné spracovanie a jej výbava. Svoj objem nedáva najavo a nepôsobí ako zmenšenina. Nešetrilo sa ani na plastoch, ovládačoch či full LED svetlách. Za necelých 6 000 eur nie je lacná, ale ani sa necítim ochudobnený.
A ako sa s ňou žije na dlhé cesty? Prekvapivo pohodlne. Nie je to cestovné enduro, ale ani nízky posed na úrovni 785 mm nad zemou neprekáža. A riadidlá hoci sú na pohľad superšportovo vpredu, na mototripe rýchlo jazdec zistí, že to nie je žiadne mučenie sa. Malé plexi dokáže pomerne spoľahlivo odfiltrovať nepríjemný vietor. A ak treba, stále si možno ľahnúť na nádrž a na chvíľu zažiť pocit Moto GP. Teda aspoň trochu.
Kawasaki Ninja 400 Zdroj: TREND
Verdikt
Ninja 400 je už len krok od pribináčika k jogurtu. Pre začiatočníka výborná škola. Pre skúsenejšieho priestor na zlepšenie sa bez obavy o život. Na túto malú Kawasaki stačí sadnúť a za pár minút ju ovládam na mnoho percent jej schopností. Jej potenciál neostane nevyužitý zo strachu či nedostatku skúsenosti. Práve naopak, rýchlo sa ukáže a potom je to už o zlepšovaní sa, čo zúročíte aj na veľkých strojoch.
Plusy | Mínusy |
obratnosť | výkon po čase začne chýbať |
dizajn veľkej motorky | vyššia cenovka |
relatívne pohodlný superšport | |
Kawasaki Ninja 400 Zdroj: TREND
Technické údaje Kawasaki Ninja 400 | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 399 ccm |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 33 (45) pri 1000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 38 pri 800 |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | n |
Spotreba - dosiahnutá v teste (l/100 km) | 4,4 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem palivovej nádrže (l) | 14 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 168 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 1990/710/1120 |
Cena (eur s DPH) | od 5 995 |