Veľa menších zmien

Vonkajší pohľad prináša minimálne zmeny. Grafika predných a zadných svetiel, inak tvarovaný nárazník, pozmenené koncovky výfuku. Ide o rovnaké auto ako v predošlých rokoch a jediný, kto bude tušiť, že máte úplnú novinku je majiteľ minulej verzie. Možno trochu škoda, po novinke by túžilo viac ľudí.

Zato výraznejšie zmeny neboli potrebné. Santa Fe je navrhnuté pre Európana, na ceste aj na parkovisku je veľké a pôsobí mohutne. Ak je jeho úlohou vzbudiť rešpekt u ostatných, podarilo sa. Ak pôsobiť ako zelený záchranca planéty, nepodarilo.

Hyundai Santa Fe Zdroj: Michal Petreje

Vnútri je tých rozdielov na prvý pohľad ešte menej. Niektoré tlačidlá sú na odlišnom mieste, ale architektúra interiéru je rovnaká ako predtým. Je tu viac než dostatok miesta vpredu aj vzadu, na hlavu či na nohy. Odkladacie priestory sú obrovské a pocit vzdušnosti či veľkosti auta pripomína konkurenčnú „ameriku“.

Nové materiály i systémy

Čo ale je rozdiel, je pocit z materiálov. Na volante je už konečne kvalitná koža, palubný displej medzi budíkmi reaguje rýchlo a jeho grafika pôsobí hodnotne. Ľahko obslúžiteľný je aj infotainment v strede, rovnako všetky ostatné gombíky. Zopár drobností, ako ovládanie palubného počítača mohli byť jednoduchšie, ale inak funguje všetko tak, ako si predstavujem.

Hyundai Santa Fe Zdroj: Michal Petreje

Pribudli rôzne bezpečnostné systémy či aj 360-stupňová kamera. V súčasnosti sa už dostáva aj do áut nižších tried, ale ešte pred dvoma, troma rokmi to bola záležitosť luxusných modelov. Santa Fe k tomu pridáva aj pohľad z bokov predného nárazníka. Keď vychádzate z neprehľadnej cesty schovanej medzi stĺpmi, vďaka nim vidíte o pol metra križovatky viac. A to už je luxusný prvok.

Sedadlá sú vyhrievané aj ventilované, presklená časť strechy je obrovská. Kufor sa otvára elektricky a má šikovné členenie priestoru pod podlahou, v kabíne je ticho a pruženie je naladené veľmi pohodlne. Ide o prvky prebraté z vyšších tried a Santa Fe sa tak aj pohybuje. Za srdce síce nechytí na prvý raz ako Talian, ale časom si ho obľúbite.

Hyundai Santa Fe Zdroj: Michal Petreje

Kde má ale medzery, je spotreba 2,2-litrového naftového motora. Dosiahnutý výsledok 8,9 litra na 100 kilometrov je proste priveľa, nech sa na to pozeráme aj optikou veľkého a ťažkého auta. Šesťstupňový automat radí hladko a stupne strieda bez vyrušenia.

Verdikt

Vynovené Santa Fe to chce hrať na prémiovú triedu a nebyť znaku Hyundai, ktorý v týchto kruhoch ešte stále nemá správny zvuk, aj by sa mu to podarilo. Jazdí hladko a ticho, má mimoriadne bohatú príplatkovú výbavu, ktorá by u nemeckej prémiovej triedy mala sama o sebe cenu Hyundaiu. Jedinou serióznou chybičkou krásy je tak už len imidž.

Plusy Mínusy
vnútorný priestor vyššia spotreba
bohatá výbava pre niekoho slabší imidž
jednoduchosť ovládania
masívny dizajn

Hyundai Santa Fe Zdroj: Michal Petreje

Technické údaje Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi VGT
Parameter Hodnota
Motor 2,2 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 147 (200) pri 3800
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 440 pri 1750-2750
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 9.6
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 7,8/5,9/6,6
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 585/1680
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1965
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4700/1880/1680
Cena (eur s DPH) úplný základ 34 990; tento kus 41 490