Najmenšie SUV od Hondy si ponechalo tú najlepšiu vlastnosť – je zvonku malé a zvnútra veľké. Ľahko sa s ním manipuluje v meste, necelých 4,4 metra dĺžky umožňuje zaparkovať na štandardné parkovacie miesta bez problémov.
HR-V sa prepletá v mestskej premávke aj vďaka vyššiemu posedu za volantom a dnes symbolizuje to, prečo mnohí móde malých crossoverov podľahli. Hoci tejto kategórii nerozumiem, keďže na preplnené cesty prinášajú väčšie a nemotorné autá, Honda úspešne presviedča o opaku a svojim kompaktným zovňajškom o svojom mieste.
A zvnútra je skutočne veľká. Vysoký stredový tunel síce trochu izoluje od spolusediaceho, zato vytvára dojem športového kupé. A miesta na sedadlách je dostatok, dokonca blízko niektorým autám umiestneným o kategóriu vyššie. Nehovoriac o praktickosti – odkladacie miesto medzi sedadlami, ako aj hviezdne riešenie Hondy – magic seats. Zadné sedáky možno zdvihnúť ako v divadle, a tak sa dozadu vojde skutočne nadrozmerný náklad.
Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport Zdroj: TREND
Tiež poteší veľký takmer 500-litrový kufor s jednoduchým tvarom. Ale, a to sa opäť opakujem, chýbajú mi háčiky, vešiaky, poličky, atď. na upratanie a uchytenie menšieho nákladu. Rovnako aj šikovnejší Isofix na zadných sedadlách, kde sa jeho utopením v konštrukcii stráca praktický zmysel. Skúste si dať na čas zapnúť a vypnúť detskú sedačku.
Zvyšok interiéru je tak nejak v poriadku. Špeciálnu cenu za dizajn asi HR-V nezíska, no väčšina funkcií sa ovláda pohodlne a intuitívne. Horšie je to s infotainmentom a ovládaním palubného počítača. Stredový displej akoby sa zasekol v čase, či už grafikou navigácie, odozvou, ale aj logikou usporiadania. Napríklad v menu si možno vybrať aplikácie aj miniaplikácie alebo listovať prázdne obrazovky bez ikoniek.
Jazdecky je HR-V taká, ako od nej očakávam. Malá obratná, ochotne zatáča, aj sa vytáča. Turbomotor s objemom 1,5 litra jej pristane, je tichý a má tú typickú „honďácku“ chuť ísť ľahko vpred. Pritom dokáže potiahnuť aj v nízkych otáčkach a v meste medzi nekonečnými semaformi má vyslovene športový a živý charakter. Mimo mesta sa už jeho 180 koní musí popasovať s váhou, no stále ide o príjemný zážitok. Pri kombinovanej spotrebe 7,8 litra na 100 kilometrov.
Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport Zdroj: TREND
Z pohľadu výbavy je verzia Sport slušne pripravená. No asistenčné systémy by som prijal menej vystresované, viac naučené na skutočný život, aby zbytočne nebrzdili a nepípali, keď je napríklad auto predo mnou vzdialené ešte kus cesty a navyše odbáča.
Verdikt
HR-V je aj po facelifte oproti konkurencii odlišnou voľbou. Maximalizuje vnútorný priestor pri zachovaní športovej siluety a šikovných rozmerov zvonku. Hoci nemá všetky praktické vychytávky, aké by som si želal a infotainment je pozadu niekoľko rokov, jazdecky je to jedna z najlepších možností na trhu. Či už ide o výkony, obratnosť v meste alebo chuť otočiť sa a prejsť si zopár zákrut ešte raz.
Plusy | Mínusy |
veľký vnútorný priestor | zastaraný infotainment |
šikovné rozmery | chýbajú niektoré praktické riešenia |
živý a tichý motor | |
Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport Zdroj: TREND
Technické údaje Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,5 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 134 (182) pri 6000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 220 pri 1700-5500 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 8,6 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 7,6/5,1/6 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra (l) | 448/1473 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1452 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4246/1790/1605 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 18 590; tento kus 28 109 |