Aj preto som ho po dlhodobom teste na vyše 10-tisíc kilometrov vyhlásil za najlepšie SUV na trhu. Lenže konkurencia ani plánovači nespia, a tak je načase sa s CR-V rozlúčiť. Táto generácia končí aj s naftovým motorom a napríklad na nedávnom bratislavskom autosalóne už bola novinka.

Nenápadná farba a plno obdobných kusov na slovenských cestách z nej po vyše šiestich rokoch predaja urobili masovo predávané auto. Netradičný vzhľad sa už stratí a pôsobí opozerane. Ale tak je to s každým autom na konci svojho životného cyklu.

Honda CR-V Zdroj: TREND

Čo ma tak zaujalo najviac je otázka, ako obstojí odchádzajúci člen v novej konkurencii. Z hľadiska pohonu ale facelift CR-V zhruba v polovici cyklu nedostal najlepšiu posilu. Naftový motor 2,2 nahradil lenivejšia a iba papierovo úspornejšia 1,6ka.

Tiež pribudla komplikovaná deväťstupňová automatická prevodovka, ktorá ale posledné dva stupne zaraďuje len občas. Iba ak idem nad 130, nefúka, cesta nestúpa a ešte musí mať dobrú náladu. Mimochodom, v testovanom kuse radila trochu trhavo.

Honda CR-V Zdroj: TREND

Vnútorná praktickosť sa nezmenila. Honda má plno odkladacích priestorov, veľký kufor (i keď napríklad na Kodiaq nestačí) a doširoka sa otvárajúce zadné bočné dvere. Mimochodom vzadu v strede nie je tunel, čo vo svete SUV nemá asi nik, takže pre preliezanie detí zľava doprava dokonalé.

Za tie roky urobila ale konkurencia pokroky, a tak mi viac než predtým vadí nízko sa otvárajúce veko kufra, nepoužiteľný (pomalý a nelogický) infotainment, poslabší motor či úplná absencia praktických hračiek v kufri. Ak sa novinke podarí toto všetko vylepšiť, CR-V môže zasa bojovať o prvé priečky.

Plusy Mínusy
veľký interiér nedokonalý infotainment
objemný kufor málo úsporná a poslabšia 1,6ka
absencia stredného tunela vzadu

Honda CR-V Zdroj: TREND

Technické údaje Honda CR-V 1,6 i-DTEC 160 9AT Executive
Parameter Hodnota
Motor 1,6 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 118 (160) pri 4000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 350 pri 2000
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 9.7
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 5,5/4,7/5,1
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 589/1669
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1728
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4605/1820/1685
Cena (eur s DPH) úplný základ 21 350; tento kus 36 199