Aj preto som ho po dlhodobom teste na vyše 10-tisíc kilometrov vyhlásil za najlepšie SUV na trhu. Lenže konkurencia ani plánovači nespia, a tak je načase sa s CR-V rozlúčiť. Táto generácia končí aj s naftovým motorom a napríklad na nedávnom bratislavskom autosalóne už bola novinka.
Nenápadná farba a plno obdobných kusov na slovenských cestách z nej po vyše šiestich rokoch predaja urobili masovo predávané auto. Netradičný vzhľad sa už stratí a pôsobí opozerane. Ale tak je to s každým autom na konci svojho životného cyklu.
Honda CR-V Zdroj: TREND
Čo ma tak zaujalo najviac je otázka, ako obstojí odchádzajúci člen v novej konkurencii. Z hľadiska pohonu ale facelift CR-V zhruba v polovici cyklu nedostal najlepšiu posilu. Naftový motor 2,2 nahradil lenivejšia a iba papierovo úspornejšia 1,6ka.
Tiež pribudla komplikovaná deväťstupňová automatická prevodovka, ktorá ale posledné dva stupne zaraďuje len občas. Iba ak idem nad 130, nefúka, cesta nestúpa a ešte musí mať dobrú náladu. Mimochodom, v testovanom kuse radila trochu trhavo.
Honda CR-V Zdroj: TREND
Vnútorná praktickosť sa nezmenila. Honda má plno odkladacích priestorov, veľký kufor (i keď napríklad na Kodiaq nestačí) a doširoka sa otvárajúce zadné bočné dvere. Mimochodom vzadu v strede nie je tunel, čo vo svete SUV nemá asi nik, takže pre preliezanie detí zľava doprava dokonalé.
Za tie roky urobila ale konkurencia pokroky, a tak mi viac než predtým vadí nízko sa otvárajúce veko kufra, nepoužiteľný (pomalý a nelogický) infotainment, poslabší motor či úplná absencia praktických hračiek v kufri. Ak sa novinke podarí toto všetko vylepšiť, CR-V môže zasa bojovať o prvé priečky.
Plusy | Mínusy |
veľký interiér | nedokonalý infotainment |
objemný kufor | málo úsporná a poslabšia 1,6ka |
absencia stredného tunela vzadu | |
Honda CR-V Zdroj: TREND
Technické údaje Honda CR-V 1,6 i-DTEC 160 9AT Executive | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,6 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 118 (160) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 350 pri 2000 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9.7 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 5,5/4,7/5,1 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 589/1669 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1728 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4605/1820/1685 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 21 350; tento kus 36 199 |