Autorom nasledujúcich riadkov je majiteľ Type R:
Srdce je dôvod, prečo jazdím eRko.
V mojom prípade bol výber ďalšieho auta jednoznačne daný. Pramení to z čias, kedy som pôsobil vo svojom prvom zamestnaní ako predajca vozidiel. Značku asi hovoriť nemusím. Byť predajcom u dílera áut bol môj sen a padlo to na značku Honda.
Honda Civic Type R Zdroj: TREND
Každodenné fungovanie
Odvtedy som jazdil Civic 8G 1,8 Sport, v rodine sa vystriedalo niekoľko CR-V a ja som následne skončil u Type R ôsmej generácie, ktoré som kupoval ako jazdené od môjho kamaráta.
S odstupom času, ako sa u človeka menia priority, prichádza rodina, deti a nám začalo byť trojdverové vozidlo nepohodlné, som sa začal obzerať po nástupcovi. Niečom 5-dverovom, rodinnom, s dostatočným kufrom na zbalenie na víkend a hlavne s emóciami, výbornými jazdnými vlastnosťami a výkonným motorom.
Áno, opäť zvíťazil Type R, tentoraz desiatej generácie. Auto spĺňa všetky moje požiadavky a bez problémov posadím dozadu dve deti v detských sedačkách a naložím do kufra potrebnú batožinu.
Uznávam, že ako jediné auto v rodine by to neobstálo. Otáčať sa za deťmi vzadu zo sedadla spolujazdca, kde im chcete niečo podať, je boj. Tuhé bočnice športových sedadiel nepustia.
Honda Civic Type R Zdroj: TREND
Auto využívam na každodenné jazdenie, mesto, okresky, aj diaľnice. Podvozok je z môjho pohľadu dokonalý a vďaka možnosti prepínať tuhosť nemám žiadny problém jazdiť komfortne aj v meste. I keď Comfort režim som mal za ten takmer rok zapnutý asi tri razy. Keď si totiž človek zvykne na odozvu plynu v Sport alebo R+ režime, v komfortnom má pocit, že sa plynu nechce reagovať.
Daň si ale vypýtali 20-palcové disky a najmä nízka pneumatika. Jednu sa mi podarilo rozseknúť na drobnej jamke v Bratislave. Rad by som ešte povedal, že to auto má neskutočne tuhú karosériu. Pri pomalom schádzaní mimo vozovku nemáte problém odlepiť koleso od povrchu a potom len čakáte, kedy sa auto preváži a späť dosadne.
Honda Civic Type R Zdroj: TREND
Výkon vs. spotreba
Ohľadne motora asi nemám čo dodať, človek to musí zažiť. Oproti atmosfére v Type R ôsmej generácie je to šialený rozdiel. Je pravda, že charakteristika prepĺňaného motora je úplne iná, ale rozdiely vo výkone a krútiacom momente sú obrovské. Pri každom zošliapnutí plynu sa smejem. A najlepšie pri otvorenom okne, kedy človek počuje odfukovať turbo. Je to návykové.
Ohľadne motora by som chcel povedať ešte jednu vec. Pri výkone 320 koní sa zdá ako sen jazdiť pod 9 litrov na 100 kilometrov, ale v tomto aute je realitou.
Honda Civic Type R Zdroj: TREND
Nie všetko je však dokonalé. Napríklad automatické diaľkové svetla si niekedy žijú vlastným životom a ovládanie stredového digitálneho panela nie je práve intuitívne. Platí pri ňom heslo „všetky cesty vedu do Ríma“, teda troma rôznymi možnosťami sa dostanete k tej istej funkcii.
Ide ale o drobnosti. Emócie, ktoré mám za volantom eRka sú pre mňa na nezaplatenie.
Honda Civic Type R Zdroj: TREND
Čítal som si o aute veľa článkov a hľadal niečo, čo by mu vytkla odborná verejnosť. Veď predsa nemôže byt dokonalé. Jediné, čo veľa ľudí „rieši“, je jeho dizajn. Pre mňa je to subjektívna vec a keď sa niekomu nepáči, nech pokojne otočí hlavu a určite uvidí nejakého konzervatívneho Nemca.
Type R je exhibicionista a je neprehliadnuteľný. Človeku pomáha socializovať sa, pretože ľudia majú potrebu sa o aute rozprávať.
Technické údaje Honda Civic Type R GT | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 235 (320) pri 6500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 400 pri 2500-4500 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 5,8 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 9,8/6,5/7,7 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Rozmery kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 420/786 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1380 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4557/1877/1434 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 16 990; tento kus 37 890 |