Otázkou, je nakoľko novému hatchbacku od Hondy tento diesel sadne. Ide o evolúciu dobre známej 1,6ky. Najdôležitejšia informácia na úvod – je mimoriadne úsporný ako vždy a s dosiahnutou dlhodobou spotrebou na úrovni 4,9 litra na 100 kilometrov patrí k rekordérom TREND.sk testov. Dojazd je hravo niekde okolo 900 kilometrov, a to je obdivuhodné číslo manažérskych sedanov.
Áno, má síce klepotavý zvuk, ale inak je slušne odhlučnený. Tiež k svojmu životu nepotrebuje dávku močoviny známej ako AdBlue tak ako väčšina konkurencie.
Jeho charakter ale k náture Civicu nesedí, odozva na plyn je mdlá, pre záťah nepotrebuje konkrétne otáčky, proste ide vpred. Oproti benzínovým súrodencom je tento kus menej zábavný a menej využíva športovú náturu Hondy. V kontraste s o niečo letargickejším motorom je zasa tvrdší podvozok, ktorého natriasanie mi v takejto úspornej kombinácii prekáža. S najsilnejším benzínom v poriadku, ale tu by sa hodil zmäkčiť.
Honda Civic Zdroj: Honda
Ostatné je po starom. Divoký exteriér dopĺňa o niečo málo striedmejší interiér ako v predošlej generácii. Je tak akurátne priestranný, oproti predchodcovi zmizli magic seats s vyklápaním sedákov ako v divadle, zmenšil sa kufor, pričom ale stále ostal v nadpriemerných číslach.
Stále zamrzí neprehľadný a zastaraný infotainment s komplikovaným ovládaním vrátane navigácie, ako aj špiniaca sa cúvacia kamera. Ale áno, na všetko si možno zvyknúť.
Honda Civic Zdroj: Honda
Verdikt
Naftový Civic niečo zo svojej nátury stráca. Pôvodne je to športovec so silnými benzínovými motormi zameraný na vodiča a jazdu. Niektoré praktické doplnky a komfort podvozka sa taktiež sústredia viac na zážitok šoféra než riešenie všedných rodinných problémov. Motor ako taký je síce maximálne úsporný, ale nie som presvedčený o tom, že náture tejto Hondy pristane.
Plusy | Mínusy |
mimoriadne úsporný motor | trochu letargické výkony |
šoférsky naladené | ťažkopádny infotainment |
Honda Civic Zdroj: Honda
Technické údaje Honda Civic 1,6 i-DTEC | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,6 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 88 (120) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 300 pri 2000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 10,2 |
Spotreba - kombinovaná (l/100 km) | 3,5 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ (l) | 420 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1358 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4518/1799/1428 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 16 990; tento kus 18 490 |