Uprostred najvyššieho bodu široko-ďaleko úplne sám s búrkovým mrakom v pozadí, to neprináša istotu. Prvé kvapky ma utvrdia v tom, že bolo chybou pokúšať. Ešteže mám k dispozícii Africa Twin Adventure Sports, teda asi jednu z najlepších cestovno-offroad motoriek súčasnosti. Vďaka nej nemusím brzdiť dole zablateným kopcom a riskovať šmyk predného kolesa. Radšej si to pustím, nech to je dole hocijako rozbité. Africa zvládne.
Najlepšia verzia
A veru zvládla. Rovnako ako štyri hodiny v jej sedle. Áno, som trochu dolámaný, ale stačila by jedna poriadna pauza a môžem cestovať ďalej krížom cez krajinu. Adventure Sports má sedlo vo výške 920 mm, a tak je pozícia absolútne vzpriamená až tak, že si pripadám ako na stoličke.
Honda Africa Twin Adventure Sports Zdroj: TREND
Špeciálna verzia Africy má aj ďalšie vlastnosti. O dva centimetre vyšší zdvih aj svetlá výška, väčší kryt motora. Podvozok patrí medzi to najmäkšie, čo som videl. Pri brzdení sa mimochodom dosť ponára, čo na asfalte nie je ideálne.
Celkovo je podvozok Hondy komfortný tak, že precestovať polku sveta bude radosť. Aby to bolo ešte jednoduchšie, nádrž verzie ADV Sports narástla na 24 litrov, čo je dojazd na úrovni 500 km. Má aj odlišný sklon displeja viac vyhovujúci jazde v stúpačkách či vyššie riadidlá.
Honda Africa Twin Adventure Sports Zdroj: TREND
A to typické sfarbenie. Medzigeneračne sa Africa výrazne dizajnovo nemenila a niekomu pripadajú farby aj grafika nápisu ako staromódne. Ale je to klasika rozpoznateľná z diaľky. Poteší výborné full LED svietenie, ale aj smerovky, ktoré sa podľa poznatkov z natočenia kolies či dĺžky zapnutia automaticky vypínajú. Odskúšané, funguje spoľahlivo.
Mimochodom, pri tejto výbave nevidím veľmi dôvod okrem nižšieho sedla kupovať o približne tisíc eur lacnejšiu „obyčajnú“ Africu...
Honda Africa Twin Adventure Sports Zdroj: TREND
Parádne cestovanie
A aká je na dlhých cestách? Skvelá. Pohodlný podvozok, fabrické príplatkové kufre s jednoduchým ovládaním a ten kamiónový posed. Navyše vyhrievané rukoväte a vysoké plexi chrániace pred ruchmi zvonku. Podozrievam ho z toho, že rýchlosť motorky je vďaka nemu ťažké odhadnúť. Jediné, čo mi z výbavy skutočne chýba, je tempomat.
Testovaný kus má automatickú prevodovku DCT s antihoppingovou spojkou. K náture Africy sa výborne hodí. Radí rýchlo a plynule, niekedy si to ani nevšimnem. K dispozícii je niekoľko režimov rýchlosti a agresivity radenia, mne sa najviac osvedčil ten stredne športový. A tiež možno radiť manuálne páčkami ľavou rukou.
Honda Africa Twin Adventure Sports Zdroj: TREND
Treba sa ale sžiť s rozmermi Hondy. Na zem so svojimi takmer 180 centimetrami dočiahnem len tak tak a obracanie sa na úzkych miestach alebo štrkových cestách zaváňa každú sekundu drahým problémom. Pri jazde problémy zmiznú, ale radšej ma plynulú plavnú jazdu než naháňanie sa za každým „jogurtom“.
Charakter podporuje aj litrový dvojvalec naladený svojimi 95 koňmi skôr na pohodu než rýchlostné preteky. Pri pár predbiehaniach som sa prichytil, že si do prilby mrmlem čosi o potrebe vyššieho výkonu. Ale je to skôr o využívaní jeho krivky než samotných koňoch.
Honda Africa Twin Adventure Sports Zdroj: TREND
Verdikt
Honda Africa Twin má vo verzii Adventure Sports charakteru na rozdávanie. Už len vysloviť jej meno znamená túžiť po dobrodružstve a nenechať sa obmedzovať vyasfaltovanými európskymi cestami. Japonci doťahujú stroj do dokonalosti, a pritom mu nič neuberajú na jeho čare, práve naopak. Mám chuť na ten kopec vyjsť ešte raz, búrka-nebúrka.
Plusy | Mínusy |
cestovný komfort | chýba tempomat |
terénne schopnosti | |
bohatá výbava | |
dobre naladený automat |
Honda Africa Twin Adventure Sports Zdroj: TREND
Technické údaje Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 998 ccm |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 70 (95) pri 7500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 99 pri 6000 |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | n |
Spotreba - udávaná (l/100 km) | 3,8 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem palivovej nádrže (l) | 24,2 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 243 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 2340/930/1570 |
Cena (eur s DPH) | od 13 990 |