Čo to vlastne je
Ford Kuga je odpoveďou značky na obrovskú popularitu SUV. Kým v prvej generácii išlo o nesmelý a z hľadiska vnútorného priestoru nie najsprávnejší krok, druhá to napráva. Po niekoľkých rokoch prišiel facelift, ktorý z nej spravil praktický nové auto. Iná predná aj zadná časť, odlišnejší interiér.
Stále ide o typický Ford, i keď tentoraz bližšie veľkému modelu Edge a ďalej od menších modelov. Vyzerá dostatočne honosne, pritom stále sympaticky. Zvonku je Kuga veľká a nežné krivky nahradilo viac hrán, vďaka čomu možno nie je najdrsnejším, ale určite nie jemným autom.
Ford Kuga Zdroj: Ľuboš Mistrík
Možno si ju bohato vybaviť, i keď testovaný kus je strednou cestou. Nemá pohon všetkých štyroch kolies ani hojne propagované elektrické otváranie kufra kopnutím pod nárazník. No ponúka všetko potrebné a najmä multimediálny infotainment označený ako Sync 3. Ide o obrovský krok dotykového systému vpred, kedy sú jednotlivé funkcie konečne jednoducho ovládateľné a nič vodiča nenahnevá. Navyše si Kuga zachovala kompletné ovládanie klimatizácie klasickými tlačidlami, čo je veľký plus.
Ford prezentuje aj hlasové ovládanie fungujúce na pokyny v češtine. Treba povedať, že funguje spoľahlivo, i keď preferujem tradičné ovládanie.
Ford Kuga Zdroj: Ľuboš Mistrík
Skvelá jazda
Prakticky všetky Fordy súčasnosti za volantom bavia, na tom nie je nič nové. A kým v prvom momente Kuga svoje nadanie maskuje, keď sa dostane na cestu plnú zákrut a pokojne aj nerovností, nadchne ma. Má tuhý a zároveň poddajný podvozok, ktorý dovoľuje s celou rodinou vyberať zákruty až nepekným tempom a v prípade chuti aj poskočiť.
Nepamätám si SUV, ktoré by takto dokázalo maskovať svoju váhu a nemotornosť. Pritom podvozok odfiltruje všetky diery a samotná jazda je zásluhou mimoriadne kultivovaného benzínového štvorvalca tichá a pohodlná. Ak si to chcete za volantom aj trochu užiť, v tejto cenovej kategórii nie je na výber nič, čo by aspoň vzdialene jazdilo tak dobre ako Kuga. Kým konkurencia dokáže byť pohodlná, pri rýchlej jazde je mdlá a neistá. Ford dva protiklady – pohodlie a zábavu zvládol ukážkovo.
Ford Kuga Zdroj: Ľuboš Mistrík
Vyhnúť sa motoru
Kým v kultivovanosti a jazde Kuga hviezdi, denné spolužitie s týmto motorom prináša vrásky. Jednou stránkou sú výkony. Malý 1,5-litrový motor so 120 koňmi veľkému autu nestačí, pokiaľ ho pubertálne nevytáčam do červeného poľa. Zaberá najmä vo vysokých otáčkach, čo vedie aj k nutnosti podraďovať s plne naloženým autom pri diaľničných stúpaniach.
Vážnejší v súvislosti s poslabšími výkonmi je nekončiaci apetít. Dlhodobá kombinovaná spotreba dosiahla 9,8 litra na 100 kilometrov, a to je o niekoľko litrov viac ako očakávaná. Na diaľnici si bežne pýta 12 litrov a ani skutočné eko jazdy po slovenskom vidieku nepôjdu pod 6-7 litrov. Treba ale zdôrazniť, že na výber je zopár iných, vhodnejších motorov.
Ford Kuga Zdroj: Ľuboš Mistrík
Druhou stránkou je vnútorný priestor a najmä veľkosť kufra, ktorá je so svojimi 456 litrami na úrovni bežného hatchbacku. A priestoru vzadu je síce dosť, ale detská sedačka ho natoľko zredukuje, že spolujazdec vpredu sa už musí uskromniť.
Verdikt
Na jednej strane tu je jazdecky mimoriadne zaujímavé a v tejto kategórii bezkonkurenčné SUV. Vyzerá moderne a má konečne použiteľný multimediálny systém, do toho tichú a kultivovanú jazdu. Lenže priestoru najmä vzadu a v kufri nie je na rozdávanie a s týmto motorom neprejde žiadnou kalkulačkou nákladov.
Plusy | Mínusy |
jazdné vlastnosti | spotreba a záťah 1,5 EcoBoost |
pohodlný podvozok | menší kufor |
kultivovaný motor | |
vylepšený infotainment |
Ford Kuga Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Ford Kuga 1,5 EcoBoost | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,5 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 88 (120) pri 5500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 240 pri 1600-3000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 12,5 |
Spotreba - mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) | 7,9/5,4/6,3 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 456/1653 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1579 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4531/1838/1703 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 20 480; tento kus 24 430 |