Logicky, mníchovskí marketingová radcovia prinášajú ďalšie odrody. Asi ako keď automobilka Porsche z jednej storočie vyrábanej 911ky robí také či onaké kúsky odlíšené množstvom koní, veľkosťou krídla či špeciálnou farbou. A tak sú na trhu BMW F 750 GS, F 800 GS, F 850 GS a najmenšie baby má názov BMW G 310 GS. Stačí na súrodencov? A pre koho je určené?

Dizajnovo ako skutočné

Prvý pohľad na malé GS zaparkované medzi skutočnými strojmi v podzemnej garáži biznis centra nedáva pocítiť, že by som sa mal cítiť ochudobnený. Má vysokú stavbu, veď sedadlo je vo výške 835 mm, čo je o centimetre viac než v bežných naháčoch.

BMW G 310 GS

Riadidlá sú dostatočne široké a posed je blízko veľkému cestovnému stroju. A zároveň ďaleko skromnému jednovalcovému modelu. Dokonca jej z niektorých uhlov možno aj vďaka atraktívnemu stvárneniu len sotva hádať jej skromný objem a výkon.

Skúmanie kvality výroby je príjemná hra, 310ka má všetky znaky BMW a väčšinou špičkovo spracované detaily. Prehľadný digitálny displej pripomína drahšie modely a ukazuje všetko potrebné.

BMW G 310 GS

Výkonovo... to už sa obabrať nedá

A tak sklamanie prichádza až po naštartovaní. Jednovalcový zvuk nepasuje k hrdinskému a dospeláckemu výrazu zvyšku motorky, ale s týmto objemom to ani inak nejde. Jediný hrnček zodpovedný za pohyb 170-kilogramového stroja hrkotá a potrebuje poriadne vysoké otáčky, aby zaznel motorkársky.

Obdobné otáčky potrebuje aj rozbeh. Kým som s ňou vyšiel z podzemnej garáže, skapal trikrát, Motor jednoducho nemá silu sa rozbehnúť sám na spojke, treba mu pomôcť plynom.

BMW G 310 GS Zdroj: TREND

A neteší ani nutnosť hľadania neutrálu, ktorý sa 6-stupňovej prevodovke schoval a ľahšie ako trafiť ho, je stáť na semaforoch so stlačenou spojkou. Je to ale jediná výčitka smerom k jazdeniu po meste, kde je stroj obratný, hravý a jeho 34 koní mu prosto stačí.

Keď s ňou vychádzam mimo mesta, nestačím sa čudovať. Vďaka sprevodovaniu nemám pocit vyslovenej lenivosti. Pri preradení nahor si slušne zahučí, veterný štít a kapotáž ma pritom chránia pred okolitým svetom. Malá 310ka začína naplno prejavovať gény GS, a to je skutočné prekvapenie. Jej podvozok je plavný, predná vidlica doslova mäkká, čo oceňujem hlavne na poľnej skúške. Ani v zákrutách neprináša nečakané udalosti. Len zadná brzda by mohla byť menej... blatová.

Ďalšie príjemné prekvapenie má čaká na Pezinskej Babe, kde sa stroj dostáva do svojho živla a pritom je stále dostatočne hlboko v mojej komfortnej zóne. Neveril by som, aká bude zábava s cestovným enduro jednovalcom jazdiť hore dole po priesmyku. Baby GS sa ochotne nakláňa, pri prudkom brzdení jemne koriguje zadkom a mušia váha mi umožňujú presne sa triafať medzi zvodidlá a čiary.

BMW G 310 GS Zdroj: TREND

Verdikt

Nie, stále som neobjavil cieľovú skupinu BMW G 310 GS. Ale je to vôbec zle? Malá motorka je obratná a pritom dostatočne komfortná na dlhé cesty, aby spĺňala dva svety po vzore svojej väčšej sestry. Kvalita spracovania je na úrovni značky, nejde o žiadne šetrenie po vzore lacnejších modelov high-end značiek. A tak si ju môže vybrať ten, kto hľadá presne túto kombináciu vlastností najmä na kratšie trasy.

Plusy Mínusy
duch GS zachovaný náročnejší rozbeh
schopnosti v teréne ťažšie trafiť neutrál
hravá do mesta

BMW G 310 GS Zdroj: TREND

Technické údaje BMW G 310 GS
Parameter Hodnota
Motor 313 ccm
Výkon (kW (k) pri ot/min) 25 (34) pri 9500
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 28 pri 7500
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) n
Spotreba (l/100 km) 3,3
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem palivovej nádrže (l) 11
Pohotovostná hmotnosť (kg) 169,5
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 2075/880/1230
Cena (eur s DPH) od 5 800