Na čo vlastne je?
Pri pohľade na dlhý splývajúci zadok pripomínajúci mix medzi kombi a sedanom je otázka o bytí na mieste. BMW 3 GT vychádza síce zo základnej trojky, ale vyššou stavbou a odlišnou koncepciou zadnej časti jej pridáva toľko žiadaný vnútorný priestor. Na zadných sedadlách sa nikto nemôže sťažovať, obdobná situácia je aj v kufri.
Oproti ostatným trojkám pôsobí mäkším, komfortnejším dojmom. I keď zďaleka to nie je taký rozdiel ako plavné 5 GT v porovnaní s tvrdou päťkou predošlej generácie. Kufor je vďaka svojej koncepcii typu Octavia väčší než v kombi verzii.
BMW 320d GT Zdroj: Ľuboš Mistrík
Ale práve porovnanie so subjektívne ďaleko elegantnejším a štíhlejším kombi vyvoláva otázku, pre koho vôbec trochu neforemné GT je. Hoci osobne si ju neviem zodpovedať, pohľad na cesty hovorí, že tieto verzie sú žiadané. Možno je to automaticky i manuálne výklopným krídlom na kufri alebo bezrámovými oknami. Odpoveď pozná každý jeden zákazník.
Tradičný interiér
Vnútri je to veľmi konzervatívne miesto pre život. Látkové sedadlá a palubná doska s minimom špeciálnych svetelných efektov podčiarkujúcich atmosféru, navyše bez digitálnych budíkov. Trojka odkazuje na tradície, ponúka štandardné rozvrhnutie tlačidiel, žiadne zbytočné efekty a prečačkané detaily. Ale ako v každom BMW, priplaťte si za elektrické nastavenie sedadiel, to manuálne je komplikované.
Vo vnútri však nachádzam najnovšiu generáciu iDrive, čo znamená vynovenú grafiku a ešte rýchlejšiu odozvu multimediálneho systému, mimochodom jedného z najlepších v súčasnosti.
Všetko má svoju jasnú logiku a vďaka absencii dotykových funkcií, ale klasickému ovládaniu otočným ovládačom medzi sedadlami, sa hravo zahráte aj počas jazdy. Nehovoriac o dotykovej plôške, na ktorú možno písať. Prirodzene, už pri dotyku všetkých tlačidiel, vôni vnútri a použitých materiáloch sa prémiová cenovka nezaprie a nájde svoje odôvodnenie.
BMW 320d GT Zdroj: Ľuboš Mistrík