Sadám si do Škody Enyaq iV 80 a auto sa okamžite začne prebúdzať k životu. Hneď si spomeniem na Volkswagen ID.3, keď zistím, že tu nemusím používať štartovacie tlačidlo, ale automobil reaguje na moje sadnutie na sedačku a následné zaradenie prevodového stupňa “D” na elegantom ovládači elektronickej radiacej páky.

Škoda Enyaq iV 80.
Zdroj: Filip Kadlečík

Na útlom, no informačne úplne dostatočnom digitálnom prístrojovom paneli, svieti údaj o dojazde na úrovni 352 kilometrov, batéria je pritom nabitá na 100 %. Svoje na rozkole medzi papierovými údajmi zohráva studené počasie, ale pravdepodobne aj jazdný štýl novinárov, ktorý na vozidle skúšanom ťažkým osudom jazdili v predchádzajúcich dňoch. Nešetrí ho nikto. Ako sa ukáže neskôr, aj pri minimálnej snahe o efektivnu jazdu môže byť dojazd vozidla i podstatne vyšší.

Škoda Enyaq iV 80.
Zdroj: Filip Kadlečík

Pripájam si k autu mobilný telefón, dnes v ňom strávim viac než 10 hodín a nerád by som sa nudil. Hneď však počujem, že o zábavu sa postará solídna audiosústava, ktorá má pekný zvuk. Na centrálnom displeji si nastavujem klimatizáciu. Škoda, že nemohla dostať separátny fyzický panel. Inak je však práca s infotainmentom až prekvapivo príjemná, koncept “opierania zápästia” o akúsi “rímsu” pod najväčším displejom v rámci produkcie Škody funguje veľmi dobre. Obrazovka má dobrú odozvu, výborné rozlíšenie a infotainment zasa zdobí zrozumiteľné užívateľské prostredie.

Škoda Enyaq iV 80.
Zdroj: Filip Kadlečík

Nastavujem si navigáciu, chystám sa ísť z Bratislavy do Trenčína, nie však po diaľnici. Všetko prebieha v poriadku, ako hovorím, so systémom sa človek naučí pracovať rýchlo. Vyhovuje mi, že centrálna obrazovka je veľká (má uhlopriečku až 33 centimetrov) a virtuálna prístrojovka zasa malá. Hneď na prvom zjazde z bratislavskej D1 ma nadchne head-up displej s funkcionalitou rozšírenej reality.

Škoda Enyaq iV 80 I Technické údaje

motor: synchrónny s permanentným magnetom • hnaná náprava: zadná • výkon: 150 kW/ 204 k • krútiaci moment: 310 Nm • max. rýchlosť: 160 km/h • zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,6 s • spotreba (WLTP): 16,6 - 18,0 kWh/100 km • kapacita akumulátora (brutto): 82 kWh • maximálny nabíjací výkon: 125 kW • oficiálny dojazd (WLTP): 499 - 538 km • rozmery (d/š/v): 4 649/1 879/1 616 mm • pohotovostná hmotnosť: 2 090 - 2 308 kg • objem batožinového priestoru: 585 - 1 710 l • cena Škoda Enyaq iV 80 od: 47 490 eur • cena testovaného vozidla: 60 757 eur

Nový typ head-up dispeja funguje špičkovo, virtuálne predo mnou “vo vzduchu” zobrazuje šípky, ktoré mi veľmi konkrétne ukazujú, kadiaľ mám ísť a kde mám odbočiť. Považujem ho za výrazný inovačný prínos pre bezpečnosť šoféra aj posádky. Navigovanie s ním je prehľadnejšie a i menej skúsení vodiči sa s ním budú cítiť istejšie. Opúšťam hlavné mesto a smerujem na Pezinok.