Hovorca Daimleru potvrdil, že motory so spornou funkciou sa montujú nielen do modelového radu GLK, ale aj do niektorých áut Mercedesu tried C, E a S, ktorých sa na cestách pohybujú oveľa väčšie počty. Koncern túto funkciu nepovažuje za nelegálnu.
Podľa týždenníka Bild am Sonntag ide o špeciálnu funkciu softvéru na reguláciu teploty chladiaceho systému, ktorá sa postará o to, že motor dodrží limitné hodnoty oxidov dusíka pri laboratórnych testoch, nie však na ceste.
Existencia tejto funkcie v GLK, ktorú v súčasnosti preverujú nemecké úrady, je známa od polovice apríla. Podľa spolkového ministerstva dopravy vyšetrovanie sa začalo už na jeseň 2018.
Daimler zdôraznil, že Spolkový úrad pre cestnú dopravu (KBA) informovali o tejto funkcii už pred rokom a odvtedy s ním úzko spolupracujú. Informácie o možnom zvolávaní či počtoch dotknutých vozidiel sú momentálne čisté špekulácie. Úrad doteraz prinútil Daimler zvolať takmer 700-tisíc dieslových áut, pričom koncern dobrovoľne vyzval majiteľov celkovo troch miliónov vozidiel k návšteve servisov za účelom aktualizácie softvéru.