Pôjde zároveň o prvé elektrické lietajúce vozidlo určené pre zdieľanú mobilitu v rámci jej produktového programu. Pasažieri tohto dopravného prostriedku budú môcť tiež jednoducho prepínať medzi letovým a jazdným režimom vďaka princípu transformácie.

„Stratégia výroby viacerých modelov vozidla znamená, že budeme vedieť naplno zabezpečiť cestovanie v mestách s AeroMobilom 5.0 VTOL a medzi mestami aj s AeroMobilom 4.0 STOL. Naša stratégia teda rieši hlavné obmedzenia alternatívnych koncepcií VTOL, ktoré sú viac viazané na vyhradené pristávacie plochy než na využitie existujúcej cestnej infraštruktúry,“ hovorí Juraj Vaculík, spoluzakladateľ a CEO spoločnosti.

Koncept AeroMobil 5.0 VTOL bude mať dva elektricky poháňané rotory, ktoré zabezpečia bezpečný vertikálny vzlet. Pohonný systém je doplnený horizontálnym pohonom, ktorý zabezpečuje ďalšia tlačná vrtuľa.

Cestovať v ňom budú môcť štyria pasažieri, ktorým poskytne podobný komfort a zážitok, ako ponúknu elektrické vozidlá novej generácie. Každý cestujúci bude mať k dispozícii údaje o lete či pokročilé komunikačné prostriedky a médiá. Tým sa má zaistiť, aby pasažieri ostali v spojení vo vzduchu aj na ceste.

Medzinárodný tím inžinierov spoločnosti AeroMobil má kumulatívne viac ako 400 rokov skúseností v automobilovom a leteckom priemysle. Tento tím dokázal vyvinúť koncept AeroMobil 5.0 VTOL a AeroMobil 4.0 STOL tak, aby naplnil rôzne potreby privátneho použitia vozidla a zároveň budúcich operátorov lietajúcich taxi.

AeroMobil 4.0 STOL je v súčasnosti v testovacej fáze vývoja a onedlho prinesie cestovanie v rámci mesta do vzdialenosti 700 km, čo je viac ako dvojnásobok väčšiny elektrických VTOL konceptov, vďaka oveľa vyššej energetickej účinnosti.

Výroba lietajúceho taxi AeroMobil 5.0 VTOL bude nasledovať až po uvedení AeroMobilu 4.0 STOL na trh a bude vychádzať z poznatkov získaných pri vývoji tohto modelu. Ten bude k dispozícii zákazníkom v limitovanej sérii po celom svete v roku 2020.

Spoločnosť predpokladá, že vozidlá AeroMobil 5.0 VTOL sa budú vyrábať v priebehu najbližších siedmich až desiatich rokov. Všetko závisí aj od vybudovania infraštruktúry a regulácie pre tento druh osobnej dopravy.