Česká automobilka má vo zvyku dotiahnuť koncepty s jemnými zmenami do sériovej výbavy. Pri SUV kupé Vision E to bude trochu zložitejšie. V prvom rade nemá takmer žiadnu prednú masku chladiča. Je to celkom logické, koncept ju nepotrebuje, lebo je elektromobilom.
Vision E si necháva typický prelis kapoty v strede, začínajúci po bokoch znaku. Pohľad na bočnú časť naozaj pripomína minimálne BMW X4, ale vyniká línia tiahnuca sa od predného blatníku, cez celé predné dvere až do štvrtiny zadného s tvarom kopije.
Škoda Vision E - rázvor má až 2851 mm Zdroj: Škoda
Predná časť svieti naozaj výrazne dvoma LED pásmi v dvoch výškach. Zadná časť je z tohto pohľadu decentnejšia. Svetlá nápadne pripomínajú Superb a Kodiaq.
Rázvor konceptu je až 2 851 milimetrov, čo naznačuje naozaj priestranný interiér.
Škoda s Vision E prináša aj novinku, autonómne riadenie tretieho stupňa. Koncept dokáže jazdiť v kolónach, zápchach a tiež autonómne na diaľnici. Má schopnosť predchádzať či nájsť miesto na parkovanie a zaparkovať a vyparkovať bez prítomnosti človeka.
Škoda Vision E - ponúkne aj možnosť autonómnej jazdy Zdroj: Škoda
Veľkým prekvapením je pohon. Koncept je elektromobil. Systém produkuje až 225 kW (305 k). Plány na elektrické vozidlo sú tak, v prípade Škody, celkom reálne. O zrýchlení automobilka neinformuje, ale maximálna rýchlosť má byť 180 km/h.
Dôležitý je však údaj o dojazde, ktorý je až 500 kilometrov. Pri porovnaní dojazdov s Teslou by to mohlo znamenať kapacitu Li-Ion batérie až 90 kWh.
Rýchlonabíjací režim znamená 80 percent batérie už za 20 minút. Zaujímavosťou je tiež, že koncept má indukčné nabíjanie cez dosku integrovanú v podlahe garáže.
Do sériovej produkcie by sa koncept Vision E mohol dostať aj s benzínovými a naftovými motormi, vpredu rozhodne na masku chladiča miesto je.
Škoda Vision E - interiér má byť dostatočne priestranný Zdroj: Škoda