„Na báze tejto dohody sa preveria možnosti dlhodobej a strategickej spolupráce v jasne definovaných oblastiach. Cieľom strategickej aliancie je previazanie know-how oboch výrobcov do vývoja spoločných komponentov až po možné koncepty celých vozidiel,“ uviedli firmy v správe.
Predseda predstavenstva Škody Bernhard Maier už predtým uviedol, že by malo ísť o platformu s názvom A0 Entry. Táto nová platforma by mala byť určená pre malé, cenovo dostupné vozidlo asi veľkosti Fabie, ktoré by sa uplatnilo na špecifickom indickom trhu a ďalších rozvojových teritóriách.
„Na spoločný projekt s Tata Motors sa tešíme. Poverením spoločnosti Škoda Auto zodpovednosťou za projekt potvrdzuje dôveru koncernu Volkswagen vo výkonnosť značky Škoda. Spoločne s firmou Tata budeme v budúcich mesiacoch špecifikovať konkrétne možnosti spolupráce,“ dodal B. Maier.
Škoda Auto, ktorá už v Indii vyrába model Rapid, Octavia a Superb, bude zodpovedná za projekt v rámci deľby práce v koncerne VW. V prvej fáze pôjde okrem iného o využitie špecifickej znalosti tohto trhu a jeho rozvoja.
„Zamýšľaným strategickým partnerstvom koncernu a jeho jednotlivých značiek so spoločnosťou Tata Motors chceme položiť základy toho, aby sme ponúkli riešenie mobility, adekvátne aj pre zákazníkov na nových, rýchlo rastúcich automobilových trhoch. Pomocou vhodných produktov chceme rásť trvalo a so ziskom v rôznych svetových regiónoch. Preto budeme systematicky pokračovať v regionálnej rastovej stratégii,“ uviedol predseda predstavenstva koncernu Volkswagen AG Matthias Müller.
Zmluvné rámcové podmienky a mantinely strategickej spolupráce medzi koncernom Volkswagen a spoločnosťou Tata Motors budú v budúcich mesiacoch podrobne preverené a spracované. Než k tomu dôjde, dohodli sa zúčastnené strany na zachovaní mlčanlivosti.
„Sme presvedčení, že v rámci tejto spolupráce budú obe automobilky profitovať zo silných stránok svojho náprotivku vytváraním synergie a vývojom inovatívnych a múdrych riešení pre Indiu a zámorské trhy. To všetko sa zhoduje so snahami spoločnosti Tata Motors, ktorá chce byť FutuReady – okrem iného zavádzaním nových technológií, podporou vyššej účinnosti platforiem, ktorá vyplýva z ponuky riešení orientovaných na požiadavky našich zákazníkov,“ uviedol výkonný riaditeľ Tata Motors Günter Butschek.