„V pláne je, aby všetky naše modely áut na všetkých trhoch boli ponúkané digitálne,“ povedal A. Visser agentúre Reuters.

Automobilka však v najbližšom čase neplánuje zriadiť distribučnú sieť bez autosalónov a dodávky áut kúpených cez internet sa aj naďalej budú uskutočňovať prostredníctvom siete predajcov. Celkom má automobilka po celom svete 2-tisíc obchodných zastúpení, z toho zhruba polovicu v Európe.

Asi 80 percent zákazníkov automobilky už nakupuje cez internet iný tovar, dodal A. Visser. Prieskumy podľa neho naznačujú, že v budúcnosti to čaká aj predaj samotných áut.

Niektorí analytici sú však skeptickí a upozorňujú napríklad na experimentálny predaj hybridného vozidla BMW i8 cez internet. „BMW sa o to pokúsilo v Nemecku, ale nemalo veľký objem predaja. Ľudia stále chcú chodiť do autosalónov,“ povedal analytik Exan BNP Paribas Stuart Pearson.

Priamo cez internet sa snaží predávať len málo automobiliek. Výraznou výnimkou je Tesla Motor, kde predaj elektrických áut cez internet zatienil predaj v tradičných autosalónoch. To však spôsobilo aj konflikt s predajcami.

Automobilku Volvo ovláda čínska spoločnosť Geely. V auguste automobilka predstavila modernizovaný model crossoveru XC90, čo je prvý automobil vyvinutý pod čínskym majiteľom, a zároveň zvýšila cieľ predaja.