O čom je CR-V
Japonské SUV má vzhľadom na svoje rozmery, ale aj celkovú priateľskosť v tejto generácii imidž dobrého mestského auta. Vnútri je Honda priestranná, má praktické detaily, ako sú takmer na 90 stupňov sa otvárajúce zadné dvere, množstvo odkladacích priestorov, ale aj vysoký posed. Pôsobí ako ozaj veľké auto, je navrhnutá mohutne a má napríklad aj veľké spätné zrkadlá.
V tomto sú obe testované autá rovnaké. Majú aj veľký kufor, len trochu nízko sa otvárajúce piate dvere, o ktoré si už aj štandardne vysoký chlap udrie hlavu. Zadné operadlá spolu so sedákmi možno sklopiť pohodlne a efektne priamo z kufra a medzi cestujúcimi vzadu nie je žiadny schod, takže malé deti sa môžu plynule prechádzať.
Honda CR-V benzín vs diesel Zdroj: Ľuboš Mistrík
Aj napriek skutočne nepodarenému infotainmentu a palubnému počítaču je radosť s oboma precestovať veľké vzdialenosti alebo plniť každodenné povinnosti. Obe sa však líšia v zásadných veciach. Motore, prevodovke a výbave.
Najdrahší vs. lacnejší
Modrú Hondu už v redakcii poznáme z dlhodobého testu. Má 1,6-litrový naftový motor, deväťstupňovú automatickú prevodovku so sympaticky malou riadiacou pákou a vo výbave úplne všetko, čo si v Honde viete objednať. Aj preto jej cena vystrelila na 38 899 eur.
Na druhej strane, červený kus je chudobnejší o príplatkové a v teréne nešikovné prahy, zadné krídlo aj kožené sedadlá. Má látkové sedadlá a posed v nich je o čosi iný ako u vlastnej sestry. Kožené sú lepšie, a hoci by mali byť teoreticky identické, v modrej Honde sa mi sedelo pohodlnejšie.
Honda CR-V benzín vs diesel Zdroj: Ľuboš Mistrík
Rozdiely vo výbave a kombinácii motora a prevodovky hovoria o vyše 12-tisíc v prospech benzínovej testovanej verzie. V jej dobro hovorí aj absencia LKAS, čo je skratka pre systém bezpečnostných doplnkov Hondy. Zahŕňa napríklad aj nedobre nastavený adaptívny tempomat, ktorý je opatrnosťou brzdou premávky, či prehnane citlivý senzor predného nárazu.
Ticho vs. klepot
Po naštartovaní oboch áut za studena je rozdiel jednoznačný. Diesel je hlučnejší, ale so stúpajúcou teplotou motora i rýchlosťou sa už odhlučnenie navzájom podobá. A kým automatická prevodovka funguje pohodlne, spojka pri tej manuálnej je ako na strune. Na druhej strane je manuál na SUV skutočne presný, a teda zábavný. Honda nesklamala.
Na dlhé cesty je však predsa len automat pohodlnejší a lepšie pasuje do komfortnej a trochu vymäknutej nátury Hondy CR-V. Rovnaké platí aj o naftovom motore. Je síce hlučnejší, ale auto s ním netreba vytáčať do červeného poľa a viac sa hodí k pohodovému rodinnému cestovaniu. Vysokootáčkový benzín je síce fajn, ale nie v stredne veľkom SUV.
Honda CR-V benzín vs diesel Zdroj: Ľuboš Mistrík
Pre presné porovnanie volím 100-kilometrovú trasu zloženú z mestských presunov, diaľnice aj mimomestských ciest. Na cestu vyrážajú obe Hondy s výmenou jazdcov v polovici. Výsledkom je zistenie, že hoci červené auto nie je vyslovene pomalé, jeho vodič sa viac natrápi, i keď si jazdu viac užije. Benzín je výrazne ľahší, 130 kilogramov dole naozaj cítiť.
Rozdiely v dosiahnutej spotrebe sú prakticky zanedbateľné – kým benzín trasu prešiel za 7,6 litra na 100 kilometrov, diesel za 6,5 l/100 km. Polemizovať môžeme však o nákladoch na údržbu. Krátke mestské cesty komplikovanému naftovému motoru, turbu a DPF filtru nerobia dobre a je pravdepodobnejšie, že dlhé roky overený benzínový motor toho vydrží viac.
Honda CR-V benzín vs diesel Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
Dve identické autá, a pritom také rozdielne. Už výbava a poťah sedadiel urobia prvý dojem, k čomu sa pridá absencia presklenej strechy. Na druhej strane, adaptívny tempomat a systém LKAS nie je tým, za čo odporúčam priplácať. Najväčšie rozdiely sú v jazdných vlastnostiach. Kým červenú Hondu šoférujem, na modrej sa veziem. Nechávam na zváženie, čo je vhodnejšie v rodinnom SUV.
Honda CR-V 1,6 i-DTEC | pohodlie automatu | nevydarený infotainment |
o niečo nižšia spotreba | opatrný adaptívny tempomat | |
záťah z nízkych otáčok | ||
vyššia výbava | ||
praktickosť | ||
Honda CR-V 2,0 i-VTEC | viac "jazdecký" zážitok | nutnosť vytáčať motor |
presná manuálna prevodovka | horšia výbava | |
vhodnejšie na krátke jazdy | ||
praktickosť |
Honda CR-V benzín vs diesel Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje | ||
Honda CR-V 1,6 i-DTEC | Honda CR-V 2,0 i-VTEC | |
Motor | 1,6 diesel | 2,0 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 118 (160) pri 4000 | 114 (155) pri 6500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 350 pri 2000 | 192 pri 4300 |
Pohon | všetkých kolies | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 10.6 | 10.2 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 5,5/4,7/5,1 | 9,3/6,3/7,4 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 589/1669 | 589/1669 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1728 | 1592 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4605/1820/1685 | 4605/1820/1685 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 21 350; tento kus 38 899 | úplný základ 21 350; tento kus 26 650 |