Facelift GTI namiesto downsizingu priniesol väčši motor. 1,4-litrový TSI s automatickou dvojspojkovou prevodovkou nahradil väčší 1,8-litrový štvorvalec s výkonom posunutým o 9 kW (13 k) na 141 kW (192 k) a hlavne manuálnu prevodovku. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 320 Nm. To sú štandardné parametre.

Úpravca ABT Sportsline pri príležitosti štyridsiatky pripravil okorenenú verziu výkonného minihothatchu. Verzia od ABT má viac koní ako väčší Golf GTI v sériovom stave.

Zmenené parametre v riadiacej jednotke vyústili do maximálneho výkonu 169 kW (230 k) a krútiaceho momentu 360 Nm. Dynamické parametre úpravca nezverejnil, ale určite sa hodnoty zlepšia oproti sériovým. Séria má na tachometri stovku za 6,7 sekundy a zrýchľuje až do 236 km/h.

Okrem naladenia pohonnej jednotky prihodil úpravca aj osemnásťpalcové zliatinové disky obuté do pneumatík s rozmerom 215/35 R18. Mnoho prvkov exteriéru odel do karbónu alebo z neho priamo vyrobil. K takým dielom sa radí stred zadného spojleru či difúzor zadného nárazníka. Športové pružiny znížia svetlú výšku o 25 milimetrov vpredu a o 30 vzadu.

Volkswagen Polo GTI ABT - osemnásťpalcové disky proti sériovým brzdám Zdroj: ABT Sportsline

ABT má v ponuke aj možnosť úpravy slabších agregátov v Pole. Malé 1,2 TSI sa dá z pôvodných hodnôt 81 kW (110 k) a 175 Nm dostať na 103 kW (140 k) a 220 Nm, čo sú hodnoty, ktoré dosahuje 1,4 TSI.