Najskôr zopár základných parametrov - Kodiaq má za príplatok koncernový pohon všetkých kolies Haldex 5. generácie. Znamená to, že automaticky pripája jednotlivé nápravy podľa potreby a výkon distribuuje tam, kam treba. Svetlá výška je 188 mm a auto potiahne 2,5-tonový príves.

Škoda Kodiaq offroad Zdroj: TREND

Kríženie náprav je na vynovenej offroad trati na Slovakia Ringu nazvanej Offroad Ring úplná hračka. Škoda jednotlivo pripája kolesá a keď má jedno alebo dokonca aj dve vo vzduchu, s radosťou sa zo zdanlivých problémov vyhrabe. Je to pekné a veľmi účelne pôsobiace divadlo.

Škoda Kodiaq offroad Zdroj: TREND

Bočný náklon dosahuje slušné, i keď nikde neuvádzané stupne. Pre spolujazdcov a v teréne neskúsených je to ťažká a najmä na psychiku náročná disciplína. Rozum hovorí, že auto by sa už malo dávno prevrátiť a ono stále nič.

Škoda Kodiaq offroad Zdroj: TREND

Stúpanie? Tu na Offroad Ringu je to najprudšie na úrovni 35 stupňov a aby to nemal Kodiaq jednoduché, uprostred kopca zastavím. Nasleduje rozbeh z nuly priamo v ústrety oblakom bez zaváhania či zbytočného pretáčania gúm. Pomáha aj tradičný dvojlitrový naftový motor, malá 1,6ka u konkurencie by mohla mať problém, čo ukázala napríklad Honda CR-V.

Škoda Kodiaq offroad Zdroj: TREND

A pri klesaní s radosťou využívam asistenta zjazdu z kopca, ktorý podrží minimálnu rýchlosť a vo finále vôbec nepoužívam brzdu. Za príplatok si možno zvoliť offroad režim, ktorý okrem iného nastaví trakčnú kontrolu na terénnu jazdu.

Škoda Kodiaq offroad Zdroj: TREND

V situáciách, kedy kvôli náklonom nevidím nič len kapotu a modrú oblohu, padne vhod 360-stupňová kamera a možnosť pozrieť si priamo pohľad spredu. Často sa v teréne namiesto zbytočne vpred pozerám na centrálny displej. Má dostatočnú veľkosť i kvalitné rozlíšenie, aby som odhalil prípadné nástrahy.

Škoda Kodiaq offroad Zdroj: TREND

Škoda Kodiaq potvrdzuje, že v teréne dosiahne veľa, ďaleko viac než od neho budú takmer všetci majitelia požadovať. Limitom je rovnako ako pri iných SUV najmä svetlá výška. Na občasné prechádzky do stredne náročného terénu je ale bohato postačujúca a české SUV jeho schopnosti posúvajú na popredné miesta v triede.

Škoda Kodiaq offroad Zdroj: TREND