Nový návrh je o niečo miernejší, ale je už v prvom čítaní v parlamente. Ak sa ho podarí schváliť, tak vstúpi do platnosti už 1. februára 2017. Oproti pôvodnému návrhu síce tri najvýkonnejšie kategórie nebudú až tak tragicky zvýšené, ale zároveň úspora pri nižších výkonoch nebude tak veľká.

O to, aby boli aj napriek nižším sumám za vozidlá do 176 kW (240 k) boli príjmy za zmeny v evidencii vyššie sa postará nutnosť platiť poplatky pri každej zmene. Už nebude platiť, že raz prihlásené vozidlo na Slovensku znamená poplatok len 33 eur v okrese a 66 medzi okresmi. Poplatok sa bude platiť vždy, aj pri pradaji už evidovaného vozidla.

Výkon Nový poplatok Pôvodný poplatok Rozdiel
do 80 kW 33 eur 33 eur 0 eur
od 80 do 86 kW 90 eur 167 eur - 77 eur
od 86 do 92 kW 110 eur 217 eur - 107 eur
od 92 do 98 kW 150 eur 267 eur - 117 eur
od 98 do 104 kW 210 eur 327 eur - 117 eur
od 104 do 110 kW 260 eur 397 eur - 137 eur
od 110 do 121 kW 360 eur 477 eur - 117 eur
od 121 do 132 kW 530 eur 657 eur - 127 eur
od 132 do 143 kW 700 eur 787 eur - 87 eur
od 143 do 154 kW 870 eur 957 eur - 87 eur
od 154 do 165 kW 1100 eur 1157 eur - 57 eur
od 165 do 176 kW 1250 eur 1397 eur - 147 eur
od 176 do 202 kW 1900 eur 1697 eur + 203 eur
od 202 do 228 kW 2300 eur 2047 eur + 253 eur
od 228 do 254 kW 2700 eur 2467 eur + 233 eur
od 254 kW 3900 eur 2997 eur + 903 eur
Prameň: MF SR

Návrh znova zohľadňuje aj vekový aspekt. Čím staršie auto, tým menej peňazí bude nutné pri prepise. Takýto prístup môže byť kontraproduktívny a môže dokonca vyústiť do situácie, keď klesne predaj nových vozidiel, ale zvýši sa dovoz dvojročných, kde je úspora pri prihlásení až 32 percent.

Vek vozidla Koeficient násobenia
Prvá evidencia 1
Do 2 rokov 0,68
Do 3 rokov 0,56
Do 4 rokov 0,46
Do 5 rokov 0,38
Do 6 rokov 0,32
Do 7 rokov 0,26
Do 8 rokov 0,23
Do 9 rokov 0,19
Do 10 rokov 0,16
Do 11 rokov 0,14
Do 12 rokov 0,12
Do 13 rokov 0,10
Do 14 rokov 0,09
Do 15 rokov 0,08
Do 16 rokov 0,07
Nad 16 rokov 0,06
Prameň: MF SR

Zvýhodnené budú vozidlá s alternatívnymi pohonmi. Hybridné, plynové a vodíkové autá budú mať poplatok polovičný. Od platenia bude oslobodený majiteľ, ktorý auto nadobudol dedením. Zdravotne postihnutý môže byť od poplatku oslobodený, ak poberá kompenzačný príspevok. Ak ho nepoberá, dostane len zľavu najviac sto eur.

Celú situáciu znova prejdeme niekoľkými príkladmi:

Príklad 1: Najpredávanejšie Suzuki Vitara má v ponuke verziu s pohonom prednej nápravy a výkonom 88 kW (120 k) z 1,6-litrového štvorvalca. Kým podľa súčasnej platnej právnej úpravy majiteľ zaplatí za prihlásenie nového vozidla 217 eur, od februára to bude len 110 eur (pôvodný návrh z júla počítal so 77 eurami).

Príklad 2 : Spomenutý Ford Focus RS má výkon 257 kW, čím spadá do najvyššej výkonovej kategórie. Kým podľa návrhu z júla by bolo nutné pri prihlasovaní zaplatiť až 16 percent základnej ceny vozidla, nový návrh dostáva relatívnu hodnotu poplatku na 9,74 percenta. Je to menej ako bol pôvodný plán, ale stále je to rovnaký poplatok ako za prihlásenie nového Bugatti Chiron.

Príklad 3: Prihlásenie jazdeného Lamborghini Gallardo s cenou na internetových portáloch 75 tisíc eur, z roku 2004 bude omnoho lacnejšie. Síce výkonom 368 kW (500 k) spadá do najvyššej kategórie, ale uplatňuje sa pri ňom koeficient veku. V roku 2017 bude mať už 13 rokov, čo znamená koeficient 0,1. Vo finále tak zaplatí nový majiteľ pri prihlásení 390 eur.