Automobilka so štyrmi spriahnutými kruhmi v znaku zavŕšila aktuálne kolo generačných výmen vo svojom portfóliu novou akvizíciou vyššej strednej triedy.

Ako sa už v koncerne Volkswagen stalo nepísaným pravidlom, aj dizajnérske štúdio pod taktovkou Stefana Sielaffa zvolilo pri jej kreovaní osvedčený evolučný postup. Aj preto sa opticky svojmu predchodcovi príliš nevzďaľuje. Ba koliduje s ním aj svojimi základnými rozmermi – 4,92 x 1,87 x 1,46 (dĺžka, šírka, výška v m). Čo je dosť prekvapujúce.

Autori novinky deklarujú zvýšenie podielu ľahkého hliníka na celých 20 % hmotnosti vozidla. Presnejšie, alumíniovou materiálovou podstatou sa pýšia nielen povrchové dielce karosérie (obe kapoty, dvere, predný nárazník), ale aj ramená na oboch nápravách. Vyššie zastúpenie má tiež vysokopevnostná oceľ. Aj jej zásluhou sa má výrazne obmedziť prenos hluku z motorového priestoru aj od podvozka do kabíny. Pruženie využíva dva systémy – klasický s tlmičmi a vinutými pružinami, aj adaptívny pneumatický, umožňujúci tiež voľbu charakteristiky z miesta vodiča.

V interiéri zaujme ozdobná lišta, ktorá sa podľa vzoru Audi A7 Sportback vinie celou kabínou, stredová konzola je po novom natočená k vodičovi. Sedadlá môžu mať nielen kúrenie a ventiláciu, ale aj masážnu funkciu. Základné parametre jazdy môže vodič sledovať na prednom okne (head up displej) a adresy do navigácie zadávať aj písomne prostredníctvom dotykového displeja (MMI touch).

Zaujať pozíciu pod prednou kapotou nového Audi A6 je od počiatku pripravených pätoro modernizovaných motorov. V priemere spotrebujú o 19 % menej paliva ako pôvodné. Tu je ich zostava – 2,0 TDI (130 kW/177 k), 3,0 V6 TDI (150 kW/204 k), 3,0 V6 TDI (180 kW/245 k), 2,8 V6 (150 kW/204 k) a 3,0 TFSI (220 kW/300 k). Pritom najostrejší derivát Audi A6 3,0 TFSI akceleruje z pokoja na stovku za 5,5 sekundy.

Predávať sa začne začiatkom budúceho roka.

Zdroj: 01

Foto - Audi