Okrem kupé bude verzia RWD dostupná aj ako otvorená alternatíva Spyder. Pri RWD budú niektoré detaily exteriéru karosérie lakované čiernou lesklou farbou. Avšak v prípade nutnosti zmeny ponúka automobilka aj možnosť priplatiť za rovnaké prvky, ale z karbónu.

Novinkou, ktorú RWD prináša do vzorkovníka farieb je sivá Kemora. Viac vizuálnych zmien netreba. To dôležité je schované pred zrakmi. A nie je to ani v interiéri. Ten je navlas rovnaký ako vo verziách s pohonom Quattro.

Motor je V10 spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou S-tronic. V prípade RWD produkuje 398 kW (540 k) a krútiaci moment je 540 Nm. Hodnoty sú o niečo nižšie ako má štvorkolka. Tá má naviac 22 kW (30 k) a 20 Nm.

Audi R8 V10 RWD - otvorená verzia zhodila 55 kilogramov Zdroj: Audi

Aj napriek výkonovému hendikepu dokáže RWD vyšprintovať na stovku v priebehu 3,7 sekundy a dosiahnuť maximum 320 kilometrov za hodinu. Spyder potrebuje o desatinu sekundy viac a zvládne o 2 kilometre za hodinu nižšie maximum.

Výrazným pozitívom RWD je zníženie hmotnosti. Kupé schudlo odstránením prvkov pohonu prednej nápravy 65 kilogramov a Spyder zhodil 55 kilogramov. Ďalšou pozitívnou správou je nižšia cena. Oproti Quattru by mala byť nižšia až o 22-tisíc eur. Na nemeckom trhu začína kupé s cenovkou 144-tisíc eur. Začiatok predaja je naplánovaný na začiatok roka 2020.

Audi R8 V10 RWD - interiér sa nezmenil Zdroj: Audi