Toyota Auris v roku 2006 nahradila Corollu, ktorá vedie v počte predaných vozidiel z globálneho hľadiska. Dôvod na prvenstvo je, že od roku 1966 vystupuje pod rovnakým menom. Po 40 rokoch zostal po príchode Aurisu z širšieho modelového radu iba sedan s totožným názvom.

Nový Auris sa predstavil na fotkách pred oficiálnou premiérou na septembrovom autosalóne v Paríži. Základnou informáciou o novom modeli je, že tak ako predchodca sa bude vyrábať v aj britskom Derbyshire, konkrétne v Burnastone.

Pozitívnou informáciou pre vodičov bude určite pevnejšia karoséria. Spolu so spevnením šla ruku v ruke aj zmena hmotnosti. Podľa trendu v súčasnosti ubudlo v závislosti od verzie a výbavy až 40 kilogramov.

Nová generácia Aurisu narástla do dĺžky o 30 milimetrov na celkových 4275 milimetrov. Šírka ostala bez zmeny, 1760 milimetrov. Z minivanovej výšky viac ako 1,5 metra spadlo 55 milimetrov, takže sa dostala na 1460 mm.

Priestor v kabíne ostal porovnateľný aj napriek skráteniu rázvoru o 40 mm na 2600 mm. Batožinový priestor naopak narástol o 5 litrov na 360 litrov. V prípade hybridného modelu sa do kufra zmestí iba pár kusov batožiny, pretože objem je v tom prípade 127 litrov.

Okrem hybridného HSD, ako je aj v stále súčasnom Aurise sa pod kapotou objavia aj známe agregáty používané už teraz. Predné kolesá bude roztáčať benzínová jednotka s objemom 1,33 litra, ostane aj 1,6 litrový štvorvalec. Naftu bude reprezentovať 1,4 D4-D. Dvojliter by mal dostať náhradu.

Hybridné ústrojenstvo pozostáva z benzínového motora s objemom 1,8 litra spojeného s elektromotorom. Zásoba energie bude uložená v NiMH akumulátoroch.

Foto - Toyota