Dĺžka sa zväčšila o 20 centimetrov a rázvor pridal 7,5 centimetra. Nový Countryman tak ponúka viac priestoru pre posádku na zadných sedadlách a pribudlo aj pár litrov v kufri. Praktické využitie bude mať aj elektrické otváranie kufra a elektrické sklápanie zadného radu sedadiel.
Nové Mini, ktoré bude celkom maxi, ponúkne možnosť pripojiť rôzne zariadenia k informačno-zábavnému systému. Ten sa bude ovládať, podľa verzie aj 8,8-palcovým dotykovým displejom s cloudovým úložiskom. Podporu budú mať aj jablčné hodinky.
Zovňajšok pokračuje v tom, čo nastolila prvá generácia v novodobej histórii a ovplyvnila ho súčasná verzia Mini bez dodatočného označenia. Verziu Cooper S bude možné rozoznať podľa inak tvarovaných nárazníkov a detailov na blatníkoch. Väčšia svetlá výška autu ostala, takže zvládne aj parkovanie oproti obrubníkom.
V ponuke budú samozrejme benzínové a naftové motory. Benzínový začiatok bude trojvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 100 kW (136 k) plus krútiacim momentom 220 Nm. Nad ním bude dvojliter so štyrmi valcami. Rovnaké objemy a počty valcov budú figurovať aj v naftovej ponuke.
Mini Countryman - kruhový stred zostal Zdroj: Mini
Prvýkrát v Mini celkovo sa sériovo objaví aj plug-in hybrid. Dá sa povedať, že je čiastočne odvodený od BMW i8. Tiež kombinuje elektromotor s 1,5-litrovým trojvalcom. Celkovo dosahuje 162 kW (220 k) a 385 Nm. Hybrid pri plnom nabití zvládne na nabitie 40 kilometrov a plné nabitie trvá 3 a štvrť hodiny. Vo výlučne elektrickom režime dokáže dosiahnuť až 125 km/h.
Mini Countryman Plug-in Hybrid - dojazd na nabitie je až 40 km Zdroj: Mini