Názov samotný kedysi označoval svojou číselnou časťou aj objem motora. Tá doba je už dávno preč a 63 naozaj neznamená 6,3-litrový osemvalec. Počet valcov a usporiadanie V8 ostalo, ale agregát je z ostatných modelov automobilky a má 4 litre.

Slabšia verzia, ak sa to tak vôbec dá nazvať, ponúkne výkon 350 kW (475 k). Krútiaci moment je nemenej zaujímavých 650 Nm. Obe karosárske verzie sú na stovke za 4 sekundy. Výborný čas zrýchlenia je aj zásluhou, na triedu, relatívne nízkej hmotnosti 1935 kilogramov.

Mercedes-AMG GLC63 - maska má názov Panamericana Zdroj: Mercedes-Benz

Výkonnejšia alternatíva GLC63 S bude iba ako terénne kupé. Kapota bude ukrývať to isté náčinie, ale vyladené na iný výkon. Dosiahne až 375 kW (510 k) a krútiaci moment príde s hodnotou 700 Nm. Zrýchlenie na stovku je záležitosťou 3,7 sekundy. To znamená, že je to čas zhodný so špeciálom AMG GT C.

Všetky tri verzie sú vybavené pohonom 4Matic+ a deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic. Rozdiel je v pohonnej sústave na zadnej náprave. Slabšie verzie sa spoliehajú na mechanický samosvorný diferenciál a výkonnejšia má elektronicky riadený.

Mercedes-AMG GLC63 - interiér získal veľa karbónu Zdroj: Mercedes-Benz

Vizuálne sa od ostatných modelov odlíši GLC63 širokým bodykitom s obrovskými kolesami a športovejšie ladeným interiérom. Avšak najzásadnejšou zmenou je nová predná maska chladiča s vertikálnym lemovaním. Podobnú masku má aj AMG GT R. Samotná maska dostala názov Panamericana.

Je zaujímavé, že práve GLC je jediným modelom v triede, ktorý ponúkne motor V8. BMW X4 M40i má radový šesťvalec a V6 majú pod kapotou Porsche Macan, Audi SQ5 a aj Alfa Romeo Stelvio. Mercedes tiež ponúka najširšiu paletu športových verzií s modelmi GLC43, GLC63 a GLC63 S. Prvé dve sú dokonca dostupné s dvomi karosériami.

Mercedes-AMG GLC63 - štvorliter prepĺňajú dve turbá Zdroj: Mercedes-Benz