Predĺžená platforma mestského mikroauta ponúkla nové možnosti. Úplne nový model Roadster síce nemohol parkovať nesprávnym štýlom, ale recept vyzeral veľmi dobre. Malé auto, nízka hmotnosť, ideálne rozloženie hmotnosti a otvorená karoséria zneli ako výborné ingrediencie.

Celková dĺžka Roadsteru a Roadsteru Coupé, predstaveného v roku 2003 bola 3427 milimetrov. Smart sa s modelom dostal veľmi blízko tomu, čomu sa hovorilo typický britský roadster. Tiež mal podobný tvar, bol menší a radšej ako obrovský motor používal menej výkonu.

Obe verzie karosérie mali odnímateľnú pevnú strechu Targa alebo látkový soft-top. Motor, ktorý sa staral o pohon malého športového auta, bol umiestnený v strede a dalo sa k nemu dostať cez kufor. Objavil sa po odstránení dna batožinového priestoru.

Motor roztáčajúci zadné kolesá má svoj pôvod u značky Mercedes-Benz, ktorá na projekte Smart spolupracovala. Agregát s názvom Suprex mal objem iba 0,7 litra, tri valce a prepĺňanie. Takže tu sa dá nájsť pôvod moderných agregátov s rovnakým počtom valcov a objemom do 1 litra.

Výkon bol síce len 45 kW (61 k) alebo 60 kW (82 k), ale ľahko si poradil s hmotnosťou 790 kilogramov. Zábava za volantom bola dokonca tak veľká, že v roku 2005 získal Smart Roadster cenu Top Gearu, Najzábavnejšie auto roka. Celkovo do roku 2006 sa vyrobilo len o niečo viac ako 43 000 kusov.

Smart Roadster Brabus - Brabus prekopal auto poriadne

Zaujímavý proces však zvolila na prestavbu firma Brabus. Konštruktéri zobrali jedno auto a dva motory. Spojili dva agregáty s turbom a dostali V6 Bi-Turbo. Spojený motor dosahoval 160 kW (218 k) a s celkovou hmotnosťou auta 840 kilogramov mal dosť síl na stovku do 5 sekúnd. Nanešťastie sa úprava nedostala do reálnej sériovej podoby.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.

Foto - Smart