Dodacie lehoty na Kodiaq predlžuje to, že ľudia žiadajú hlavne verzie vozidiel v najvyššej výbave, ktorú si môžu nechať upraviť podľa svojho želania. Vyplýva to z informácií predajcov v Česku a automobilky.

„Aktuálne dodacie lehoty sa pohybujú rádovo na úrovni niekoľkých mesiacov, u niektorých variantov to môže byť aj dlhšie. To je však stále akceptovateľná doba vzhľadom na nábehovú krivku vozidla a fakt, že viac ako 90 percent vozidiel sa objednáva v individuálnej konfigurácii, na rozdiel od konkurenčných skladových vozidiel iných značiek,“ povedal Zdeněk Štěpánek z oddelenia korporátnej komunikácie Škody.

Škoda eviduje tri dni pred oficiálnym začatím predaja 3-tisíc objednávok na Kodiaq. Tento rok vyrobí vo svojom závode v Kvasinách zhruba 70-tisíc vozov, v ďalších rokoch o 5-tisíc viac. Z doteraz získaných objednávok vyplýva, že najžiadanejšou verziou bude vozidlo s motorom 2,0 TDI s výkonom 140 kilowattov s pohonom všetkých kolies vo výbave Style.

Škoda Kodiaq, autosalón Paríž Zdroj: Profimedia

„Toto je najlepší motor v nafte, ktorý sa robí. Pre takto veľké auto je úplne dostačujúce a veľmi žiadané,“ povedal predajca východočeského Autocentra Barth Martin Bárta.

Auto sa predáva v cenovom rozmedzí od 25-tisíc do 45-tisíc eur, kupujúcimi sú spravidla muži a firmy. Preferujú drahšiu výbavu, napríklad kožené poťahy, najčastejšie si vyberajú šedú metalízu. Podľa predajcov v Karlovarskom kraji sú najdlhšie dodacie lehoty práve u najlepšie vybaveného modelu Style. Kým Kodiaq v základnej a strednej výbave sú predajcovia v kraji schopní dodať za sedem až deväť týždňov od objednávky, na model Style sa čaká približne 33 týždňov.

Prvé objednávky niektorí predajcovia prijali už v novembri. Vedúci predaja mladoboleslavského autosalónu Laureta Auto Vladimír Bárta podotkol, že najvyššiu výbavu objednáva až 95 percent zákazníkov. Podľa vedúceho predaja Autonova Brno Marka Leichmanna je Kodiaq predajný hit.

Škoda Kodiaq Scout - terénnejšia verzia takmer terénneho auta Zdroj: Škoda

„Ešte pred uvedením na trh už máme podpísané kúpne zmluvy na zhruba desať áut. Keby auto bolo k dispozícii okamžite, predáme ich výrazne viac, dodacia lehota je približne šesť mesiacov a množstvo áut pre český trh je obmedzené,“ uviedol M. Leichmann.

Veľký záujem o nový Kodiaq ešte pred začatím predaja potvrdzuje aj liberecký Autotrend. Na tento rok má predajca kvótu 30 áut. „Už teraz máme polovicu predanú a to v ňom ešte nikto zo zákazníkov ani nesedel,“ povedala vedúca predaja Vendula Volavková. Záujem je podľa nej o drahšie modely a hlavne o dvojlitrové motory. Auto už v salóne majú, rovnako ako ostatní predajcovia ho predstaviť môžu až 22. februára, kedy bude predaj zahájený. „Myslím, že potom sa záujem ešte zvýši a naša kvóta bude rýchlo preč,“ dodala.

Škoda Kodiaq Sportline - s podvozkom sa veľa nečarovalo Zdroj: Škoda

Radim Zlotý z Autocentral Hlučín neďaleko Ostravypovedal, že už je zarezervovaná skoro polovica modelov Kodiaq, ktoré má pobočka v pláne tento rok predať. „Záujem je, ale tých áut je na tento rok málo pre ČR. Celá firma ich dostane 36, máme tri pobočky, takže na každú pobočku 12 kusov. Ja už tu mám päť objednávok, bez toho, že by to tí ľudia videli. Nejazdil v tom, nesedeli,“ povedal Zlotý. „To auto je už teraz bestsellerom. Je zaujímavé, že o Škodu KodiaQ majú záujem ako retailoví klienti, tak i veľké firmy, ktoré ju chcú zaradiť do svojho vozového parku,“ uviedol vedúci predaja spoločnosti Auto Hlaváček Olomouc Marian Vychodil.

Počet objednávok je podľa juhočeského predajcu vozidiel z CB Auto Milana Haškovce porovnateľný s dopytom po iných novinkách od Škody Auto. V píseckej predajni Auto Kápl naopak hovorí o vyššom záujme v porovnaní s inými novinkami. „Myslím, že veľkú rolu zohrajú emócie,“ povedal pre ČTK predajca Václav Kápl s tým, že takisto ide o prvé SUV vo svojej triede.

Škoda Kodiaq 03 Zdroj: Škoda

KodiaQ je najnovším a najväčším modelom mladoboleslavskej automobilky. Ponúka pri dĺžke 4,7 metra a šírke 1,9 metra batožinový priestor so základným objemom 720 litrov. Vďaka voliteľnej tretej rade sedadiel má ako prvá Škoda až sedem miest na sedenie. Na výber na českom trhu sú štyri motory TSI či TDI s výkonmi od 110 do 140 kW. Model sa bude vyrábať aj v Číne, ktorá je najväčším odbytiskom automobilky.

Škoda Auto vlani dodala zákazníkom rekordných 1 127 700 vozidiel, čo je medziročný nárast o 6,8 percenta. Tento rok v januári predala 93 800 vozidiel, medziročne o 2,4 percenta viac. V troch českých závodoch v Mladej Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí zamestnáva približne 27 000 ľudí, z toho 2 000 cudzincov.