Nová generácia vrcholného modelu triedy A nebude jediným vozidlom s týmto motorom. Dostane ho aj štvordverové kupé CLA. Oba modely majú upravenú vizáž a štandardne stoja na 18-palcových diskoch. Za príplatok môžu mať o palec väčší priemer.
Samozrejmosťou pri AMG modeloch je výmena brzdovej sústavy za takú, ktorá zvládne krotiť to extrémne stádo pod kapotou. Väčšie brzdové kotúče využívajú silu zo strmeňov lakovaných sivou farbou s výrazným nápisom AMG.
Okrem vizuálnych zmien je najväčšou zmenou to, čo sa skrýva pod kapotou. Dvojliter s prepĺňaním má štandardný výkon 285 kW (387 k) a krútiaci moment 480 Nm. Omnoho väčším šokom je výkon verzie S, ktorá dosahuje až 310 kW (420 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 500 Nm.
Mercedes-AMG A45 - motor má až 420 koní Zdroj: Mercedes-Benz
Bez ohľadu na verziu je každý motor spojený s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies 4-Matic+, ktorý ponúkne aj režim driftu. S niečim podobným už prišiel Ford Focus RS. Takisto obe verzie budú mať obmedzenú maximálnu rýchlosť na 250 kilometrov za hodinu.
Ak by niekto chcel na Áčku, či CLA jazdiť rýchlejšie, tak môže siahnuť po AMG Driver's Package, ktorý posunie maximum na 270 kilometrov za hodinu. A45 S je na stovke za 3,9 sekundy, verzia bez S za 4 sekundy. Karoséria CLA dáva ku každému času ešte desatinu sekundy naviac.
Režim drift bude dostupný štandardne pre modely S, ale pre alternatívy bez S bude v príplatkovej výbave. Na aktivovanie stačí zapnúť režim Race, vypnúť ESP a prepnúť prevodovku do manuálneho režimu.
Mercedes-AMG CLA45 - karoséria kupé má väčší kufor Zdroj: Mercedes-Benz