Motor 1,4 TSI s výkonom 132 kW (180 k) spojený so sedemstupňovou automatickou prevodvokou DSG jazdila slušne. Ale exkluzivitu strácal tým, že rovnaké ústrojenstvo používal pre svoje športové malé auto aj Seat a dokonca aj Škoda Fabia.
Ale facelift sa ubral lepšou cestou. Na autosalóne sa predstaví nová, modernizovaná verzia malého GTI. Od bežných verzií ho odlišuje športovejší predný nárazník s šesťuholníkovou mriežkou chladiča a s červeným pásom. Facelift k modelu pridáva nový zadný nárazník a výfukový systém s dvoma koncovkami.
Športová téma zostala zachovaná aj v interiéri. K autu sa najviac hodia poťahy so štvorcovým vzorom odkazujúce na prvý Golf GTI. Zo povinných športových prvkov použije Polo GTI výrazne tvarované sedadlá a volant so zrezanou spodnou časťou.
Najväčšia novinka je pod kapotou. Už tam nepracuje 1,4-litrové TSI, ale 1,8-litrový prepĺňaný štvorvalec. Ten má samozrejme vyšší výkon. Pribudlo 9 kW (12 k) a celkovo tak disponuje hodnotou 141 kW (192 k). Pritom krútiaci moment vrcholí hodnotou 320 Nm.
Volkswagen Polo GTI - vnútri je o jeden pedál viac Zdroj: Volkswagen
Ale zo všetkého najlepšie je použitie manuálnej šesťstupňovej prevodovky. Za príplatok bude možné objednať sedemstupňovú automatickú prevodovku DSG, ale už s manuálom zvládne Polo GTI zrýchlenie na stovku za 6,7 sekundy a maximum 236 km/h.