Subaru BRZ a Toyota GT86 boli očakávanými novinkami. Malé ľahké kupé s pohonom zadnej nápravy bol recept, ktorý sa celkom podaril. Stále však bolo niečo nazvyš. Niečo, bez čoho by puristi dokázali žiť.
To je dôvodom existencie verzii BRZ RA a GT86 RC. Za týmito označeniami sa skrývajú iba autá. Iba autá znamená kolesá, motor, nejaký interiér a nič viac. O luxuse reč byť vôbec nemôže. To, že nie sú použité niektoré prvky výbavy, znamená aj nižšiu hmotnosť.
Kto si kúpi takúto špecifikáciu, môže sa rovno rozlúčiť s klimatizáciou, ktorá znížila hmotnosť, porúčalo sa taktiež rádio so všetkým príslušenstvom. Nápoje si neodložíte, lebo nenájdete na to miesto. Osvetlenie dverí aj tak zaváňalo snobstvom.
Vymenúvanie nevýbavy môže pokračovať. Ako najzásadnejší krok späť môžeme brať absenciu koženého čalúnenia volantu, radiacej páky a ručnej brzdy. Športovosť paradoxne umocňuje aj odstránenie hliníkových pedálov, pretože to odstraňuje pár gramov z hmotnosti. Toyota dokonca ani neponúka kryty na prístrojovej doske.
Exteriér Subaru BRZ nevyzerá natoľko odlišný, ako ten, ktorý ponúka Toyota. Miesto pekných 17 palcových kolies sú v oboch prípadoch 16 palcové čierne plechové disky. Dokonca sa o palec zmenšili aj brzdové kotúče. Kvôli veľkosti 16 palcový systém ustúpil. Toyota však odľahčila karosériu aj o lak na nárazníkoch. Tie sú klasicky čierne.
Jazdné vlastnosti najviac zmení výmena zadného diferenciálu. Miesto torsen nastúpil mechanický diferenciál. Hmotnosť týmito úpravami klesla o nezanedbateľných 40 kilogramov. Vyzerá to však, že na trhy s ľavostranným riadením sa nedostane.
V Japonsku sa ceny začínajú na 1 990 000 yenoch (19 206 eur) za Toyotu s nenalakovanými nárazníkmi. Subaru vyjde o niečo drahšie, 2 058 000 yenov (19 862 eur). BRZ sa bude predávať na Britských ostrovoch. Naberie však na cene enormných 10 202 eur. Obe autá napĺňajú odkaz slávnej Toyoty AE86.
Foto – Subaru, Toyota