Fanúšikov Golfu, hlavne v ostrých verziách, sa automobilka snaží potešiť hneď dvoma konceptmi. Golf GTI Cabiolet a Golf R Cabriolet využili stretnutie priaznivcov GTI na svoju prezentáciu.

Golf GTI s karosériou kabrio niesol červenú farbu s názvom Firespark. Pohon prevzal zo zatvorenej verzie. Motor 2,0 TFSI má teda 155 kW (210 k). Výrobca tvrdí, že vozidlo so sklápacou plátenou strechou dokáže zrýchliť na 100 km/h do sedem sekúnd a so zatvorenou strechou dokáže vyvinúť až 240 km/h.

Okrem odstránenia pevnej strechy možno nájsť aj ďalšie odlišnosti. GTI kabrio obúva 19 palcové disky Glendale do pneumatík so šírkou 235 mm. Okolo kolies môžeme pozorovať lemy, ktoré pokračujú na prahoch a nárazníkoch s klavírnou čiernou farbou. Vnútri je hlavnou zmenou slnko nad hlavou, ale interiér dostal aj čalúnenie kožou Nappa a dvojfarebné čierno-červené bezpečnostné pásy.

Golf R Cabriolet vyzerá podobne ako GTI Cabriolet, predstavený bol v modrej farbe Aplomb. Nemá však čierne lemovanie a nárazník používa z trojdverovej verzie s pevnou strechou. Ako je tomu aj pri normálnej verzii, poháňané sú všetky štyri kolesá. Roztáča ich 2,0 TFSI s výkonom 199 kW (270 k).  Ten vystrelí auto na 100 km/h pod 5 sekúnd a rozbeh končí pri čísle 250 km/h.

Zdroj: 1

Karosériu kabrio dáva Volkswagen Golfu veľmi zaujímavo. Prvým bol hneď na začiatku Golf I, ktorý bol v produkcii aj počas druhej generácie, potom bol až kabriolet na základe tretej generácie, ktorý s faceliftom prečkal aj štvrtú. GTI však niesol iba Golf I Cabriolet.

Golf Cabriolet na základe šiestej generácie je prvou, kde Volkswagen použil sklápaciu strechu bez výstuže a ochrany posádky v podobe ochranného oblúku za prednými sedadlami.

Zdroj: 2

V triede Golfu sa pomaly, ale určite vytrácajú modely s látkovou strechou. Verzie s vyšším výkonom a športovým zameraním ani neexistujú.

Zdroj: 3

Foto - Volkswagen