Systém nebude plným hybridom so všetkými prvkami, ale bude mild-hybrid so štartér-generátorom. Ten nahradí klasický alternátor a umožní rekuperáciu a uskladnenie energie vznikajúcej pri spomaľovaní.

Bude nabíjať 48-voltový Li-Ion akumulátor, ktorý má vodné chladenie. Štartér-generátor poháňaný remeňom funguje aj ako elektromotor, čím pomáha pri zrýchlení a tiež dokáže poháňať kompletne všetky elektrické zariadenia vozidla.

Elektromotor pomáha najmä v nízkych otáčkach toho spaľovacieho. Systém dokáže eliminovať neskorší nástup výkonu pred zopnutím turba.

Ford Focus - elektrický motor pomôže litrovému trojvalcu Zdroj: jmr

„Náš 1,0-litrový motor EcoBoost už dokázal, že úspornosť a výkon môžu ísť ruka v ruke. Naša technológia EcoBoost Hybrid zdokonaľuje tieto vlastnosti ešte viac,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre marketing, predaj a služby. „Veríme, že zákazníci si zamilujú hladký a okamžitý prenos výkonu našich pohonných jednotiek EcoBoost Hybrid, rovnako ako menej časté návštevy čerpacích staníc.“

Naživo autá Ford predvedie na konferencii Go Further v Amsterdame už 2. apríla. Na podujatí predstaví aj novú generáciu modelu Kuga.

Ford Fiesta dostane mild-hybrid Zdroj: jmr