Hot hatch lakovaný žltou metalízou s typovým označením Renault Mégane RS pózoval v centre expozície rovnomennej francúzskej značky na ženevskom výstavisku. Fanúšikovia rýchlych kolies, navnadení sporými predchádzajúcimi informáciami, hneď vedeli, koľko udrelo.

Adrenalínová novinka si ako kapotáž – podľa očakávania – vypožičala karosériu typu kupé z najnovšej tretej generácie Mégana. No v porovnaní s akokoľvek vydarenou konfekciou je, samozrejme, náležite upravená. Impozantne vyznieva prepracovaný predný nárazník s lesklým čiernym lakovaním a so spojlerom v spodnej časti.

Po stranách registrujeme mohutné prahové nadstavce a rozšírené blatníky. Tie kopírujú impozantné osemnástky obuté na atraktívnych ľahkozliatinových diskoch. V ich pozadí sa črtajú načerveno lakované strmene bŕzd Brembo. Zadnú partiu individualizuje veľký nadokenný šilt aj čierny difúzor s centrálne zakomponovaným vyústením výfukovej sústavy.

V interiéri nemôžu chýbať športové sedadlá Recaro, malý volant rovnakého charakteru, odľahčené pedále a v prístrojovom štíte indikátor, ktorý vodičovi radí, kedy radiť. To znamená, že Mégane RS disponuje šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spriahnutou so známym dvojlitrovým štvorvalcom prepĺňaným turbodúchadlom twin scroll.

Tentoraz ho motorári vyladili na 184 kW (250 k) pri 5 500 otáčkach a vrchol krútiaceho momentu mu naordinovali na úroveň 340 Nm pri 3 000 otáčkach. V porovnaní s predchádzajúcim modelom Mégane R26R má zľahka upravený podvozok, dodávaný v ultimatívnej okruhovej verzii „Cup“ aj v relatívne komfortnej.

Kým prvá obsahuje diferenciál s obmedzenou svornosťou, obe majú plne vypínateľný stabilizačný program. A tu je predbežná navštívenka – akcelerácia na stovku za menej ako šesť sekúnd. Renault Mégane RS sa koncom leta ocitne aj v cenníku značkových predajcov na Slovensku.

Foto - Renault