Po viac než 4-tisíc najazdených kilometroch robí radosť pohodlie a zlepšujúca sa kombinovaná spotreba momentálne dosahujúca 6,7 litra na 100 kilometrov. Ale aj odhlučnenie a praktickosť interiéru a niektorých riešení, naopak stále nás hnevajú rovnaké prvky ako na začiatku. Z tých najväčších najmä radarový tempomat. Mali by sa ne v Honde pri najbližšej generácii alebo facelifte zamerať.

Detaily, ktoré sa nám páčia:

  • doširoka sa otvárajúce zadné dvere, takmer až pod 90-stupňovým uhlom. Nakladanie vecí a malých detí dozadu je radosť, poteší aj neexistujúci stredový tunel, vďaka čomu sa môžu deti vzadu prechádzať. Pomocou príplatkového stupienka vedia tie väčšie už vystúpiť a nastúpiť aj samy. V teréne ale schod prekáža, tomu sa budeme venovať neskôr.

Honda CR-V - zadné dvere sa otvárajú do široka Zdroj: Ľuboš Mistrík

  • dobre riešené odkladacie priestory vnútri. Do dverí sa vojdú veľké fľaše, navyše vo výplni dverí je ešte malý prakticky priestor na drobnosti. Medzi sedadlami je opäť veľká diera na poháre alebo peňaženku a mobil, pod veľkou a pohodlnou lakťovou opierkou je odkladacia jaskyňa. K tomu treba pripočítať zástrčky a USB porty.

Honda CR-V - veľa šikovných odkladacích priestorov Zdroj: Ľuboš Mistrík

  • mäkká výplň na zužujúcom sa stredovom paneli vpredu, o ktorý si možno pohodlne oprieť koleno. Opierky hláv sa nám zdajú pocitovo mäkšie než u konkurencie a je radosť do nich pri dlhej ceste zaboriť hlavu.

Honda CR-V - mäkké plochy na koleno Zdroj: Ľuboš Mistrík

  • veľké spätné zrkadlá sú pomocou v bežnej premávke aj pri parkovaní. Mali by sa nimi inšpirovať viacerí výrobcovia, i keď pravdou je, že SUV tejto veľkosti už väčšinou používajú podobný rozmer.

Honda CR-V - veľké spätné zrkadlá Zdroj: Ľuboš Mistrík

  • šikovné sklápanie zadných sedadiel páčkou z kufra. Vyklápa sa aj sedák smerom vpred, čo umožňuje vytvoriť rovinu a dostatočne veľký priestor pre prevážanie väčších vecí.

Honda CR-V - sklápanie zadných sedadiel Zdroj: Ľuboš Mistrík

Detaily, ktoré sa nám nepáčia:

  • elektricky sa otvárajúci kufor je síce pohodlná vec sama o sebe, ale v Honde CR-V sa otvára pomaly a príliš nízko. Pri nakladaní vecí som si oň neraz buchol hlavu, a to mám necelých 180 cm. Takisto by to chcelo komfortné otváranie kopnutím pod nárazník.

Honda CR-V - elektrický zadný kufor Zdroj: Ľuboš Mistrík

  • nevydarený infotainment je asi najväčším mínusom celého auta. Ani po tisíckach kilometrov neviem, ako dať pauzu pri púšťaní CD, robím chyby pri zadávaní adresy. Nehovoriac o detailoch, napríklad keď zapnem zobrazenie hodín, tieto potom prekryjú kolonku na zadanie adresy.

Honda CR-V - infotainment je komplikovaný Zdroj: Ľuboš Mistrík

  • parkovacia kamera je veľmi príjemná, ale má úzke zobrazenie, čo trochu dezorientuje vodiča pri cúvaní do úzkych priestorov. Podľa kamery sa tam auto ani nevojde, kým v skutočnosti sú po stranách ešte desiatky centimetrov. Prekážky za autom sú ale zobrazené dostatočne ďaleko. Mínusom je, že sa kamera vypína vždy po vyradení spiatočky, čo komplikuje pozdĺžne parkovanie a dorovnávanie auta v parkovacom mieste.

Honda CR-V - parkovacia kamera Zdroj: Ľuboš Mistrík

  • radarový tempomat mala byť pýcha tejto Hondy. Ale je prehnane opatrný, spomaľuje už keď vidí ďaleko pred sebou auto, hoci aj také, ktoré sa pripája do vášho pruhu. Okrem toho vždy slabo pípne, keď sa pred ňu niekto zaradí a brzdí najprv jemne a potom príliš ostro. A radar sa samostatne vypnúť nedá, takže väčšinu ciest absolvujem bez tempomatu, čo nie je nepohodlné.

Honda CR-V - adaptívny radarový tempomat Zdroj: Ľuboš Mistrík

Technické údaje Honda CR-V 1,6 i-DTEC 160 9AT Executive
Parameter Hodnota
Motor 1,6 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 118 (160) pri 4000
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 350 pri 2000
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 9.7
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 5,5/4,7/5,1
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 589/1669
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1728
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4605/1820/1685
Cena (eur s DPH) úplný základ 21 350; tento kus 38 899