Prvá desiatka v Európe najúspešnejších značiek si kompletne pripísala na svoje kontá zvýšené predaje. Pelotón stabilne vedie Volkswagen napriek tomu, že v rámci Top 10 vykázal najnižší 3,7 % rast dopytu. Vo svojom portfóliu však má ten najväčší tromf – kompakt VW Golf. Tento bestseller vedie hitparádu modelov s presvedčivým náskokom a neustále si ho upevňuje. Za prvý štvrťrok 2014 mu registrácie poskočili o 15,3 percenta.

Druhá najžiadanejšia značka Ford (+ 10,8 %) ťaží z oživeného záujmu o modernizovanú malú Fiestu. Predaje jej v prvom štvrťroku vzrástli o 10,1 %. Podstatne lepšie ako vlani šli na odbyt tiež Kuga, Mondeo, S-Max a Galaxy.

V poradí tretí Opel profituje zo silného tandemu. K trvalo obľúbenej Corse (segment B) sa do prvej desiatky modelov prebojovala kompaktná Astra. Pomohol jej oživený záujem špeciálne na britskom trhu.   

Významný rast počtu registrácií dosiahol štvrtý Renault. Najmä v marci mocne finišoval. V prvej desiatke modelov má síce len Clio, ale tento krát sa o pozitívny posun dopytu postaralo hlavne malé ešte novotou voňajúce SUV Captur.

Do prvej desiatky značiek vnikol Nissan. Tam ho vyniesol úspech modelu Note. Naopak z Top 10 vypadol Fiat, napriek tomu že malá päťstovka šla na dračku. Darilo sa jej najmä na trhoch Francúzska, Nemecka, Veľkej Británie a samozrejme domáceho Talianska.

Mimo prvej desiatky značiek si extrémne polepšila trhové preferencie Dacia – v prvom štvrťroku až o 42 %. Rast jej potiahli modernizované Sandero a Logan. Z nových modelov sa ešte výraznejšie presadili Citroën C4 Picasso/Grand 4 Picasso, Seat Leon a BMW radu 4. Medzi stálice s najväčším prírastkom počtu registrácií patrili v prvom kvartáli Škoda Octavia a Audi A3. 

Pozn. Jato vychádza zo štatistík 30 krajín Európy – včítane Švajčiarska, Nórska, Islandu a Srbska. Chýbajú trhy Bulharska a Malty.

Dacia Sandero Zdroj: Renault

 

Najžiadanejšie modely v prvom štvrťroku

  1. VW Golf

Volkswagen Golf Zdroj: VW

  1. Ford Fiesta

Ford Fiesta Zdroj: Ford

  1. Opel Corsa

Opel Corsa Zdroj: Opel

Predaj nových osobných automobilov v Európe
(podľa výrobcov)
Por. Výrobca 3./2014 3./2013 Zmena stavu (%) 1. – 3./2014 1. – 3./2013 Zmena stavu (%)
1. Volkswagen 164 304 156 981 4,70 392 857 378 729 3,70
2. Ford 126 101 111 994 12,60 253 167 228 545 10,80
3. Opel/Vauxhall 113 303 99 502 13,90 225 300 208 831 7,90
4. Renault 95 206 78 283 21,60 215 140 194 224 10,80
5. Peugeot 85 918 76 980 11,60 207 681 189 879 9,40
6. Audi 82 090 76 466 7,40 184 733 170 168 8,60
7. BMW 77 666 66 986 9,60 168 681 158 766 6,20
8. Mercedes-Benz 71 489 66 986 6,70 157 645 151 721 3,90
9. Citroën 66 067 61 499 7,40 162 970 156 569 4,10
10. Nissan 66 163 57 570 14,90 130 057 121 945 6,70
Predaj nových osobných automobilov v Európe
(podľa modelov)
Por. Model 3./2014 3./2013 Zmena stavu (%) 1. – 3./2014 1. – 3./2013 Zmena stavu (%)
1. VW Volkswagen 56 042 49 114 14,10 129 599 112 423 15,30
2. Ford Fiesta 44 491 41 638 6,90 85 639 77 763 10,10
3. Opel/Vauxhall Corsa 33 563 33 582 -0,10 64 591 63 554 1,60
4. Renault Clio 32 434 31 537 2,80 74 473 75 349 -1,20
5. Ford Focus 30 743 28 953 6,20 61 170 61 264 -0,20
6. VW Polo 30 716 28 450 8 73 576 68 887 6,80
7. Nissan Qashqai 27 843 29 188 -4,50 53 773 61 886 -13,10
8. Peugeot 208 26 211 28 189 -7 62 275 66 948 -7
9. Opel/Vauxhall Astra 24 016 22 238 8 46 224 51 221 -10,30
10. Fiat 500 21 990 17 857 23,10 46 572 38 967 19,50
Pozn. rebríčky sú zostavené podľa výsledkov za marec 2014
PRAMEŇ: JATO Dynamix