Nákladné vozidlá, ktoré si Švédi nazvali T-Pody, nepotrebujú naftu, šoférsku kabínu ani okná. Kamión s dĺžkou sedem metrov (teda oveľa kratší ako priemerný kamión) a s hmotnosťou 20 ton prejde na jedno nabitie (batéria s kapacitou 200 kWh) okolo 200 kilometrov. To napríklad stačí na kyvadlovú prepravu medzi mestami Helsinborg a Göteborg.
Spoločnosť tvrdí, že do jedného T-Podu sa zmestí 15 štandardných paliet. Na verejné cesty ich plánuje vypustiť túto jeseň, aby dodávala tovar potrebným zákazníkom. Einride má víziu, že do roku 2020 bude spájať švédske mestá aspoň 200-kusová flotila týchto autonómnych kamiónov.
Generálny riaditeľ startupu Robert Falck, kedysi pôsobiaci vo Volve, tvrdí, že vo viacerých ohľadoch on a jeho ľudia sú ďalej ako Tesla so svojím kamiónom Semi, ktorý predstavila minulý rok, píše ekonomický portál Business Insider.
Zdroj: Einride / Facebook
Novinka od Tesly upútala veľkú pozornosť a prakticky odštartovala preteky automobiliek aj drobných výrobcov vo výrobe elektrickej, tichej, ekologicky priateľskej a konkurencieschopnej kamiónovej dopravy.
Švédsky startup, ktorý vznikol v roku 2016 a ktorý doteraz získal na vývoj 30 miliónov švédskych korún (okolo 2,9 milióna eur), predstavil plne funkčný T-Pod vo februári tohto roku a prirovnal ho ku „kontajneru na kolesách“. Vyskúšať ich kamióny sa rozhodli napríklad Lidl či logistická firma Schenker.
Zdroj: Einride / Facebook