Mercedes-Benz SLK v najnovšej inkarnácii má už ako sériové auto veľmi podarený dizajn a techniku. Dlhá predná kapota spoločne s dvoma sedadlami umiestnenými skoro na zadnej náprave napĺňajú definíciu roadsteru.

Program individualizácie od Carlssona začína zmeneným predným a zadným nárazníkom. Zadný nárazník môže obsahovať aj nové ladené výfukové potrubie. Konštruktéri Carlssonu podľa vyjadrenia úpravcu zvukom podtrhli výnimočnosť a charakter SLK. Zadný nárazník obsahuje aj difúzor, ktorý spoločne so spojlerom optimalizuje prúdenie vzduchu okolo auta a dokáže zvýšiť prítlak na zadnú nápravu.

Zaujímavejšie veci sa ale udiali pod kapotou. Úpravca uviedol na trh prídavnú riadiacu jednotku pre benzínové motory CGI s názvom C-tronic. Jej výhodou oproti preprogramovaniu je ľahšia možnosť odstránenia. Carlsson si je touto jednotkou taký istý, že po testoch odolnosti ponúka záruku 3 roky od úpravy motora.

V ponuke bude viacero verzií prídavnej riadiacej jednotky pre SLK s motormi CGI. SLK 200 CGI má základný výkon 135 kW (184 k), ktorý sa v prípade montáže pôvodného setu C-tronic CB20 zvýšil na 155 kW (211 k). Nový CB20S z motora vydoluje až 165 kW (225 k).

Zdroj: 1

Motor z modelu SLK 250 CGI dosahuje v štandardnom nastavení 150 kW (204 k). Pôvodný model CB25 pridal 20 kW (27 k), nový posunie výkon o 26 kW (36 k). Celkovo teda SLK 250 CGI s jednotkou C-tronic CB25S dosahuje 176 kW (240 k).

Dynamické vlastnosti zlepšuje aj podvozok, ktorý je znížený o 30 mm. To znamená nižšie ťažisko. Komfort by podľa Carlssonu nemal byť obmedzený. Ponuka diskov pre malý roadster je obohatená o dvadsaťpalcové kúsky.

Zdroj: 2

Interiér tiež neprišiel skrátka a obsahuje samozrejme exkluzívne čalúnenie spoločne s karbónovými alebo drevenými lištami. Použitie loga Carlsson na viacerých miestach je bez diskusie. Pre zaujímavosť prečalúnenie celého vnútra do kože Carlsson Nappa Exclusive Heavy Weight, ktoré zahrňuje sedadlá, opierky hlavy a dverové panely vyjde v Nemecku na 3 900 eur.

Tí, ktorí nemajú radi Mercedesy, prípadne im nové SLK nesadlo majú alternatívu. Buď auto upraviť, alebo sa pozrieť, čo ďalšie ponúka segment. Roadsterov s pevnou strechou a podobnými výkonmi je však ako šafranu. BMW Z4 je však dôstojným konkurentom.

Foto - Carlsson