Škoda už skôr uviedla, že znižuje objem výroby vozidiel v ukrajinskom Solomonove, kam sa dovážajú z Mladej Boleslavi sady dielov, z ktorých sa tam montujú autá pre ukrajinský trh.

Diely a príslušenstvo automobilov Škoda tvorili v roku 2012 asi 11 percent českého vývozu na Ukrajinu. "Snažíme sa nadviazať styky s novou vládou na Ukrajine, ale nevieme, ako sa situácia vyvinie, či bude nálada proeurópska či proruská," povedal podľa týždenníka Bohdan Wojnar z personálneho oddelenia Škody. 

Problémy údajne nastanú aj v Rusku kvôli prudkému poklesu rubľa. "Dúfam, že straty, ktoré z toho vyplývajú, nebudú trvalé," dodal B. Wojnar.

Rusko je pre Škodu Auto po Číne a Nemecku tretím najväčším trhom. Automobilka tam vo februári dosiahla medziročný nárast predajov o jedno percento na 6 400 predaných vozidiel. Predaj nových osobných a ľahkých úžitkových automobilov v Rusku pritom vo februári ďalej klesal. Spotrebitelia tam podľa podnikateľského zväzu AEB odkladajú veľké nákupy vrátane nákupov áut, pretože ekonomika stagnuje a očakáva sa, že tento rok sa jej stav príliš nezlepší.

Situácia na Ukrajine má negatívny dopad aj na ďalšie české firmy, negatívny dopad do vývoja obratu na tamojšom trhu registruje napríklad aj spoločnosť Hamé.

Automobilka Škoda Auto chce do roku 2018 predávať 1,5 milióna áut ročne. V roku 2012 dosiahla Škoda Auto obrat 262,6 miliardy českých korún (9,6 miliardy eur), na celkovom exporte krajiny sa podieľala 7,3 percenta.

Vlani Škoda dodala zákazníkom 920 800 vozidiel, čo je druhý najlepší výsledok v histórii. Tento rok by mala prvýkrát predať cez milión vozidiel a výroba v Česku má prekročiť rekordných 600-tisíc áut.