Volkswagen Touareg hlavne v benzínovej verzii netrpel nikdy nedostatkom výkonu. Iné to bolo s naftovým motorom. V prvej generácii bol radový päťvalec s objemom 2,5 litra a výkonom 128 kW alternatívou pre pokojnejších vodičov. Naproti tomu päťlitrový desaťvalec mal výkonu dosť, pokiaľ nestál práve v servise.

Pre novú generáciu preto Volkswagen  použil kompromisne šesťvalcový trojliter s výkonom 176 kW (240 k). Krútiaci moment je v sérii 500 Nm. Túto verziu si vybral úpravca Hofele Design vybral ako základ svojho upraveného modelu.

Auto, s celým názvom Royal GT 470, dostalo celý balík vylepšení. Zvonka sú najviac do očí bijúce nové nárazníky a kompletný bodykit. Do nárazníkov sadnú aj originálne hmlovky a radar adaptívneho tempomatu.

Zmeny pokračujú aj na kapote, kde pribudol prelis v strede. Zadný nárazník môže byť kombinovaný so sériovým výfukovým potrubím, alebo s novými zadnými tlmičmi a koncovkami.

Zdroj: 1

Samostatnou kapitolou s kolesá. Terénne ambície SUV sú zabité špeciálne navrhnutými diskami s priemermi od 20 do 22 palcov. Offroadovým schopnostiam nepomáha ani upravený vzduchový podvozok, ktorý sa pri prekročení 80 km/h spúšťa o 40 mm. Na druhú stranu, máloktorý Touareg sa pozrie mimo klasických prašných ciest, do ozajstného terénu.

V interiéri sa zmenilo čalúnenie, ktoré je dvojfarebné kožené, s názvom Star-Light. V tejto kombinácii môžu byť aj výplne dverí.

Zdroj: 2

Najdôležitejšou zmenou ale prešiel motor. Ten sa zo sériových hodnôt dostal na 202 kW (275 k) a 580 Nm. To predstavuje nárast o 26 kW a 80 Nm. V dynamických parametroch nastalo určité zlepšenie tiež. Zo stacionárneho stavu na 100 km/h sa Touareg Royal GT 470 dostane za 6,9 sekundy, pričom dokáže zrýchľovať až po hranicu 229 km/h.

Výkonovo sa teda Touareg 3,0 TDI V6 od Hofele dostal skoro na úroveň prvého Touaregu s motorom 5,0 TDI V10. Keďže trojlitrové TDI sa montuje ja do Porsche Cayenne, tak je predpoklad, že úprava mechanických častí bude kompatibilná.

Zdroj: 3

Foto – Hofele Design